Nekromanti Att ändra inlägg

Organ

Out of time, out of mind
Hur lång tid har man på sig att ändra ett inlägg man gjort? Hursomhelst tycker jag den tiden är för kort.

/Anders

Dimfrost

Special Circumstances
6 timmar. Jag är inte övertygad om att man alls bör kunna ändra inlägg, just eftersom man då helt kan ta bort inlägg (som inte har fått svar) i efterhand. Det är ganska otrevligt. Å andra sidan sker det så sällan att de positiva sidorna väl klart överväger.

Det är en enkel inställning att ändra, annars, om forumredaktören vill det.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Håller med om att den är för kort.

Tidigare var det sagt att man skulle kunna korrigera saker i skrytforumet utan tidsbegränsning, men det backade man på när det var nån begräsning i forumsystemet, svjm.

Dimfrost

Special Circumstances
Det är en global inställning för hela forumet, ja. Men jag förstår inte riktigt poängen med att kunna ändra saker långt i efterhand på spelrapportforumet. Det är ju bara att skriva nya inlägg där precis som i andra forum.

wilper

I fallet där jag nystade i frågan så var det för att jag postat en lååång krönika och hittat några retliga skrivfel i efterhand. Om den nu postades för att läsas så hade det ju varit kul att ge läsarna en trevligare läsupplevelse.

Sedan kan jag mycket väl tänka mig att det skulle vara smidigt att kunna ha underhållna rollforumulär, sammanfattning av kampanjen, lista över bankade monster osv som poster man justerar allt som kampanjen framskrider.

wilper

Jopp, det kan jag hålla med om. Det ändrar dock inte faktum att det finns ett forum för sådana saker, och att det funkar mindre bra än det skulle kunna göra på grund av begränsningen.

Johan K

Gammal & dryg
Well, jag hade nog åxå sett att man hade en längre tid på at ändra sitt inlägg. Alltid bra att kunna gå in & ändra lite, utifall man behöver editera i efterhand

Rickard

Urverk speldesign
Vad spelar det för roll om man kan ändra saker i efterhand?

/Han som inte gillar att det bara är sex timmars ändringstid

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tillhör...

...den grupp av personer som tycker att gränsen (om sådan ska finnas överhuvudtaget) är alldeles för snålt tilltaget som det är nu. :gremfrown: