Nekromanti Att anlägga en illegal invandring

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Västamerika:

Västamerika är mer eller mindre det enda trygga landet som man fortfarande kan bo i, i västvärlden. Dom har en levande landsbygd, så vitt jag förstår det så har dom en hyffsat låg kriminalitet och någonting som liknar allmän sjukvård.

Många har det inte lika bra som västamerikanerna. Riktigt många...
Inte lika många, men fortfarande en hel del vill komma åt den här trygga livsstilen. Detta insåg Väst Amerikas regering och har satt ett total förbud mot invandring i staten.

[Icke officiell info]
En resolution av Väst Amerikas parlament har gett upphov till den mest hårdbevakade gränsen på hela nordamerikanska kontinenten.
Zeppelinare, detektorer i marken, övervaknings satelliter, stora mängder radarstationer. Dessutom så råder det allmän värnplikt i landet, och mer eller mindre hela försvaret bygger på att försvara gränsen.

Problem:
Ni vill ta er in i Väst Amerika, men kan måste undvika all form utav registrering. Således så är det inte ett alternativ att flyga dit på Visum och rapportera in till en polisstation var 12:te timme.
Hur skulle ni göra ?
Hur skulle en tänkbar plan se ut ?

No Leaf Clover

Veteran
Är man riktigt cool /images/icons/thinks.gif så fallskärms hoppar man över någon stad och går direkt underground.

Det är praktiskt taget omöjligt att hitta ett antal personer som mutat sig in i något kloaksystem. Sen när vinden har lagt sig så kan man gå fritt på gatorna.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hur hade du tänkt dig komma in med ett flygplan ovanför en av dom större städerna utan att bli genskjuten av Väst Amerikas flygförsvar för att sedan bli tvingad att landa på närmsta militärflygplats av 2 st jagarplan ?

Storuggla

Champion
Jag skulle vara lite fräck och ta en jätteliten båt. Och stiga iland på en strand någonvart. Den går under radarn och man kan inte, helt omöljigt, bevaka varje meter av sin gräns. Se bara på Östtyskland, folk stack i horder trots vakter, murar och taggtråd.

Storuggla, det gäller Nordkorea också.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag skulle vara lite fräck och ta en jätteliten båt. Och stiga iland på en strand någonvart. Den går under radarn och man kan inte, helt omöljigt, bevaka varje meter av sin gräns.

Det låter faktiskt vettigt.

Grattis, till en bra idé /images/icons/grin.gif

Storuggla

Champion
Du behöver ju inte låta så förvånad, jag har mina stunder... ^_-

Storuggla, kan tänka sig att gömma sig i en båtlast bananer också

Del'Amarth

Veteran
Det finns ju en risk att man upptäcker båten...

Finns det fiskebåtar där? isåfall skulle man kunna betala en kapten och möta honom med sin lilla båt ut till sjöss. Sen gömmer man sig bland fisken om kustbevakningen skulle få för sig att inspektera båten.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Eller så åker man på en privatägd yacht som är på väg till Victoria (En stad i Uppsalas storlek som ligger på en ö som tillhör Kanada bara några mil bort från Seattle). Sen, när man är jättenära Seattle så kan man hoppa i vattnet med våtdräkter och tystgående undervattensskotrar, och simma i land på det viset.

Visst, dom kanske har undervattens sonar. Men en människa och en skoter lämner _inte_ mycket till radareko. Dessutom om det så skulle plockas upp så skrivs det säkerligen av som ett gäng delfiner eller en späckhuggare. Dom finns nämligen i området.

Storuggla

Champion
Re: Markradar [NT]

Tja, nu är det ju så att när jag säger båt så menar jag storleken optimistjolle eller roddbåt. Liten grej alltså. Syns banne mig inte på sjöradarn, inte när man har vågor som är högre än båten.
Sen kan man ju muta en tullare eller så. ^_^

Storuggla, anser att radarn är glorifierad på film

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Visum krävs.

Ja dom tar emot turister, men det krävs ett visum och att dom rapporterar in till en polisstation varannan dag.

Storuggla

Champion
Mja. Jo. Maaah!

Förvisso, min gode Krazze, förvisso. Men min teori baseras på att man måste sålla bort de minsta objekten från radarbilden, annars måste radaroperatören sitta och glo på en massa driftved, vrakdelar, fiskmåsar och stora fiskar (för att inte tala om stora vågor). Det är nog bäst om man lägger filtret på 2 meter eller så, allt över 2 meter ger ett eko på skärmen. På så vis kan man se alla skepp och fartyg, men allt det lilla jiddret slipper man.
Tänka bara på vilken enorm kostnad det skulle vara att skicka en patrull på varenda radareko... urk. Bankrutt.

Storuggla, minns Radar från MASH

krazhnaya

Veteran
Re: Mja. Jo. Maaah!

njae, där håller jag inte riktigt med dig... tänk dig radaroperatören Lasse som ser ett objekt 2x1 meter på radarn som ger ett hyffsat symetriskt eko, tänk dig sen när Lasse tar en titt på ekot med sina fina sateliter, sen ringer radaroperatören Lasse till insatsstyrke Bosse... /images/icons/wink.gif

Storuggla

Champion
Insatsstyrke-Bosse? :D

Ahh... förvisso. Hmm. Jo, du har ju rätt i det. Om Lasse nu har tillgång till en så spiffig radar och tillgång till satelliter, då... då sitter man ju pyrt till. Men nu ska jag vara krass och trist. Jag ska mumla om ekonomi och offentig upphandling! ^_^v

Det skulle ju vara apdyrt att rikta in satelliter och så på varje pseudosymmetriskt radareko. Och ska vi nu anse att staten är som stater är, fast lite svagare gentemot företagen, så kan vi ju gissa oss till att de vill spara pengar över allt. Lasse behöver nog kontakta sin boss som ska se på bilden som ska lura lite på det där en stund och sen ska satelliterna riktas in, och hoppas att det inte är mulet ^_- och sen ska man lyfta luren till Insatsstyrke-Bosse. Sen ska han ut och hojta.
Vid det laget kan man nog ta sig i land. ... Okej, inte det då.

Men okej. Gör om båten till en liten sådan där torpedliknande ubåt. En sådan som man hänger på. Som går precis under ytan. Kan vi komma överens nu då? ^_-

Storuggla, gillar idén med visumet också.

Storuggla

Champion
Re: Visum krävs.

Ja men då är det ju bara att inte rapportera in till en polisstation! Och vips så är man borta. Det är ju inte som det är Nordkorea där man har en officiell guide/vakt med sig hela tiden... eller? /images/icons/wink.gif

Storuggla, som gillar Harry Potter-filmer av den enkla anledningen att det är massor av ugglor i den

krazhnaya

Veteran
njae

nu tänker jag börja bråka om hydrofoner o vattenminor...
om du inte har nånslags motor som inte låter eller har en propeller osv... men men... annars kan man juh gräva en tunnel som börjar på internationellt vatten o gräva sig in till land /images/icons/laugh.gif

Storuggla

Champion
Nä men nu...

Äh. Ska vi lägga ner och ge rådet att han skaffar ett diplomatpass istället? Då kommer han ju förbi tullen i alla fall. /images/icons/grin.gif

Storuggla, ska se Casablanca igen ikväll