Att göra en Han...
Jag tänkte göra som Rising och söka efter "göra en Han" och det verkade rätt menlöst
Lägg till ett mellanslag efter sista ordet (eller en punkt) så slipper du en del irrelevanta sökresultat. När jag söker efter gamla inlägg med vildälvan Rilja (som är med i en del Flux-inlägg) så tar jag ett mellanslag innan, så att jag ska slippa "briljant" och liknande. (Dåligt exempel, men jag kom inte på något bättre)
Nå, nej, det där med fasta skadevärden är inte riktigt min syn på det viktigaste du gör. Snarare skulle jag vilja säga att det är dessa:
Signaturer
Det smarta med nicket "Han" är att man kan göra så himla smarta signaturer. "/Han som gjorde bla bla bla"-liksom. Senaste gången jag nämnde det så kom någon pappskalle och sade "nja, men det har jag sett på amerikanska forum också, det är rätt vanligt" och de har alltså inte fattat någonting. Hela poängen är ju att nicket är just "han", eftersom det då blir en vettig signatur av det hela. När fånar som
jag skriver "/Rising, som gillar friform" så är det inte alls samma sak. Signaturen är ju fortfarande bara /Rising, och sedan kommer resten som en sorts PS.
Sånt har gjorts på forum och i brev i alla tider, det är inget nytt. Men det kaxiga att heta just "Han" och att på så vis nästan kunna "byta nick" i varenda inlägg (från "Han som låg med din dotter igårkväll" till "Han som hatar korvfingrar" och "Han som skulle vilja ha bajspåsar för människor") det är något helt annat.
Det var så häftigt att många av oss på forumet började göra sådana där fattigmansversioner i stil med "/Rising, som tycker sådana här signaturer är roliga". Inte alls lika balla som Hans version, men det var det närmaste vi kunde komma.
Det är
definitivt ett sätt att "göra en Han".
Platt visning och bombmattor
För att "göra en Han" förr i tiden så räckte det med att använda platt visning. Då var du också rätt ensammen om att gå in på forumet vid enstaka tider på dygnet (tidigt på morgnarna, om jag minns rätt) och då svara på typ alla inlägg som intresserade dig, vilket gick i en djäkla fart och såg till att det kom Han-inlägg på Han-inlägg i en våldsam skur vilket kunde se rätt roligt ur för oss som varit uppe hela natten och läst alla andra inlägg, varpå alla mappar var markerade som lästa utom en massa nya som enbart var skrivna av just Han.
Men det är kanske lite internt. Troberg kan dock ibland "göra en Han" på just detta sätt, åtminstone hände det rätt ofta förut, nu verkar han inloggad i stort sett större delen av dagen.