Nekromanti Att göra en...

Targon

Hero
Om man vill göra en Targon...

...1. börjar man alltid sina inlägg i rubriken.
2. fördömer man oblygt allting som bajs, baserat på misstankar och lösa antaganden snarare än fakta.
3. skriver man "tämligen" i stället för "ganska".
4. kompletterar man på ett irriterande sätt andras inlägg med referenser till A. H. M. Jones trevolymsverk The Later Roman Empire, 284-602, Blackwell, Oxford 1964.
5. klankar man ner på Eon så fort tillfälle ges.
6. anser man att alla ens inlägg är så viktiga och avgörande att de egentligen borde publiceras i en särskilt volym, komplett med inledning och fotnoter.
6. vecklar man gärna in sig i omöjliga diskussioner som inte tar slut förrän man själv ger sig och kryper till korset.
7. är man rätt så ojämn i sina besök på forumet.

Bunny

Crazy like a fool
Att tänka sig en väl inoljad Bearnie... ANT

... är det bästa jag vet. Varför berättar inte du vem jag är, Feuflux, så slipper jag vara självanalytisk igen.

Det är en börda ska du veta. Skäms.

Vem är jag? Vad är "att göra en Bearnie"?

chrull

Stockholm Kartell
...

Jag antar att göra en chrull innebär att dyka upp vid storugglas dörr utan kläder.
Men det är ju ganska löjligt eftersom det inte har hänt. Än.

Nu bor han ju så mycket närmare... hm...

höhöh.

hehehe.

I övrigt så gör jag ju inte så mycket.
Ett tag försökte jag bli den där som alltid sa det självklara iförhoppning om at andra skulle sluta göra det 15 gånger i samma tråd, men det gick ju åt helvete...

chrull

Sodivra

Champion
Det dom flesta skulle gissa på är nog att förklara hur någon suger, med många u:n, eller att larva sig på något annat sätt, till exempel med fejkanvändare.

I lådan brukar jag göra en Quan'talis, jag har gjort en Bearnie rätt ofta, jag gör en Han i nästan varje inlägg, jag gör en Morgoth av det mesta, och en och annan Feliath. Jag försöker göra en Rising så ofta det går, som i en lyssnande djävulens advokat, och nu gjorde jag visst en Han igen.

Vad finns det för nåt som är mitt då? Ja.. Det verkar som jag går upp i crinos över att andra delar min identitet rätt ofta, fast det märks inte på forumet. :gremsmile: Och det här stycket. Det skulle kunna vara att göra en Arvidos.

Det här var tänkt att bli en Arvidos, fast det blev allmängiltigt istället.
Eller så kanske det dyker upp något liknande då och då.. i vissa inlägg.

Rickard

Urverk speldesign
"...göra en Quan'talis, /.../ en Bearnie /.../ en Morgoth /.../ en och annan Feliath. /.../ en Rising /.../ en Han igen."
Tja, du brukar ju säga att du vill suga upp allas personlighet och tankesätt och jag skulle vilja säga att det här är resultatet.. Du blir en blandning av dem alla.. Jag har märkt sådana tendenser själv, då jag också brukar försöka suga i mig andras åsikter så mycket som möjligt.. :gremsmile:

"Det här var tänkt att bli en Arvidos, fast det blev allmängiltigt istället."
Ah, det där är nog ett av mina favoriter bland inlägg på forumet.. Inte för att jag gillar "gud vad jag gillar er, killar"-inlägg, utan för att det var så träffsäkert.

/Han som kan säga att hans "artikelserie" kom som en idé av det Arvidos skrev om honom

seinet

Swashbuckler
Det här var tänkt att bli en Arvidos, fast det blev allmängiltigt istället.
Eller så kanske det dyker upp något liknande då och då.. i vissa inlägg.
Du beskriver mig som både Smart och Knäpp, skall jag ta det som en komplimang eller skall jag jaga dig för att slita i ditt skägg?

Nåja, nästa vecka skall jag antagligen göra min debut på rollspelsmakarforumet, var snälla mot mig ifall jag dyker upp där.

/Seinet Wintermute - Vill utveckla ett rollspel som utspelar sig på stenåldern (snacka om coolt, flera olika färdigheter för att göra upp eld, människan inte i toppen av näringskedjan)

Sodivra

Champion
du brukar ju säga att du vill suga upp allas personlighet och tankesätt
Det är förvisso sant, men jag ser inte hur det har relevans här.
Det är ju alla andra som kopierar mig!

G

Guest

Guest
Att göra en, mmmm, ja, ni får se

Eftersom det inte står om att det ska vara enbart på forumet så skriver jag vad det brukar betyda i verkligheten.

Att göra en Zorbel: Att följa strömmen för att man har viktigare saker att tänka på samt helt plötsligt märka att jag inte vet vad folk pratar om samt var jag är etc, tappa tråden på det jag tänkte på sedan säga det första som kommer upp i min skalle som aldrig är det jag egentligen tänkte på och sedan få alla andra att tappa tråden. Även kallat slipstreama

Att göra en Tuss: Att dricka ofantliga mängder koffein tills man rycker till och somnar av det eller att irritera sig på att folk kallar en för något som får tankarna till damm.

Att göra en Zorbeltuss: Att vara medveten om att man inte är vid medvetande eller att vara så disträ så att man går in i saker eller spåna på alla saker man hör och ser eller på ett forum att vara minst medveten om vad man själv säger i diskutionen, glömma att säga det viktiga och sedan glömma att kolla på forumet i några dar så att man sedan har fått ett antal medelanden om något helt annat och det man menade är bortglömt av en själv.

Har antagligen varit Zorbel Tuss samt Zorbeltuss under detta inlägg.

Sodivra

Champion
Senaste nytt!

Haha! Min föreläsare gjorde just en Quadrante!
Han ursäktade att ämnet var så tråkigt mitt i allting, sa att man ska ju släppa in en elefant var sjunde minut, men det var så svårt att göra det.. Sedan drog han ett trolleritrick! :gremlaugh:

Lycan

Hero
varför drar trådar som tillåter intensivt egorunkande alltid till sig så många skribenter? :gremwink:

(lycan är bara avundsjuk då att han är för incogknito för att ha en trademark-fras)

"att göra en lycan" hade kanske kunnat vara att missuppfatta trådstartaren och svara på fel grej?

MongoMan

Swordsman
Re: Att göra en Mori

Att göra en Mori är antagligen att använda sin skolmail för att komma in på ett forum, sedan vara medlem i en vecka och sedan bli bannad för att omedvetet ha gjort något olagligt. :gremmad: