Nekromanti Att göra?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Vad har vi nu framför oss? Och vad har vi gjort?

- Ha telefonmöte KLART
- Kolla tekniken KLART
- Kolla med Fenix KLART
- Bestämma namn PÅGÅR

Vad mer har vi på listan?

/Magnus

Björn den gode

Swashbuckler
  • Höra med Sverok om att få tillgång till äventyr ur gamla banken, pågår?
  • Samla ihop 50 bra scenarion, pågår (17 på datorn, 6 utlovade på ingång, ett par förfrågningar ute)
  • Kolla upp eventuell finansering, pågår?
  • Lägga upp scenarion, ej påbörjat.

Mukwa

Swashbuckler
Kolla upp eventuell finansering, pågår?
Har kikat runt kring stipendier och fonder, men där har jag än så länge gått bet. Studieförbundet behöver man ringa till för att få reda på mer och då är det också kopplat till fysiskt kontor. Så vilken stad ska jag kontakta och starta upp eventuell studiecirkel i? Där är jag också ganska säker på att en ansökan om att starta upp en studiecirkel krävs, med motivation för vad projektet gäller och var pengarna ska gå. Däremot tror jag inte att det är så svårt att beviljas pengar för en sån här grej. Hittade en del texter som passade klockrent för det här ändamålet. Sedan blir frågan hur deltagandet i studiecirkeln fungerar, och ifall de tycker att man kan delta via nätet. För om det inte går så kan vi säga bye bye till det. Jag tror att vi kan skriva studiecirkel vid varje kommentar (och då får vi pengar för trådar med 5+ deltagare, det hade varit guld tror jag).

Sedan måste vi i denna grupp ta ställning till hur pengarna ska fördelas och vad de ska gå till.

Sponsring från spelföretag för att ha laddat upp äventyr med grund i t ex Neogames/fria ligans/whatevvs spel kanske också går att kolla upp. Produkter, en femtiolapp, eller äran att få korrläsa nästa modul (?), oändliga möjligheter är oändliga...

Där är jag. Kortfattat ska jag alltså ringa ett studieförbund, och då vill jag veta vilket förbund jag ska ringa (dvs vilken stad?)

Björn den gode

Swashbuckler
Jag jobbar vidare småputtrande, håller just nu på att samla ihop epostadresser för att göra en liten samlad offensiv mot GothConscenario författare snart, dock har jag en massa lajv å sånt jag åker på, så det är inget jättetempo. Men har fått in Robert Johnssons scenarios på mail nu också så nu finns det ungefär 30 scenarion som jag skulle (med lite arbete), kunna lägga upp direkt. Mitt personliga mål är fortfarande att inte öppna med mindre än 50, tror helt klart det ska vara görbart.

Hur blev det med sveroks bank, fick vi någon respons därifrån? Ligga på lite mer kanske?

Björn den gode

Swashbuckler
Nu ligger det på 40 - 4, jag har också insett att det kommer bli en del jobb att lägga upp allt sen men ser fortfarande det som ett framtida problem.

Nu behöver jag lite gilla-rop också, känns nämligen hyfsat avslaget här.

Björn den gode

Swashbuckler
  • Mylingspel (En garde) 6st
  • Rober Johnsson (Bortom) 6st
  • Jeepform 13st
  • Kurragömmaklubben 3st
  • Rollspelsbaren 9st
  • Trevliga Scenarion 4st
  • Krille (Andra imperiet) 5st
  • Krille (Västmark) 4st
  • Ymir 1st

Mukwa

Swashbuckler
Ambitiöst och kalas, BDG! Applåder!

Jag vill fortfarande veta vem som ska förvalta pengar från studiecirklarna/vuxenförbundet. Är det Föreningen WRNU, ska det oavkortat gå till Seter som äger rollspel.nu, eller ska det gå till Föreningen Scenariobanken? Det här är frågor som måste besvaras innan jag kan ta nästa steg.

Björn den gode

Swashbuckler
Mukwa said:

Jag vill fortfarande veta vem som ska förvalta pengar från studiecirklarna/vuxenförbundet. Är det Föreningen WRNU, ska det oavkortat gå till Seter som äger rollspel.nu, eller ska det gå till Föreningen Scenariobanken? Det här är frågor som måste besvaras innan jag kan ta nästa steg.
Spontant känns det som att förening wrnu kanske är en bra plats, (om det finns intresse därifrån det vill säga), men vilka typer av utlägg är det vi har/kan komma att få som vi tror att vi kan få ersättning för?

Mukwa

Swashbuckler
Björn den gode said:
Mukwa said:

Spontant känns det som att förening wrnu kanske är en bra plats, (om det finns intresse därifrån det vill säga), men vilka typer av utlägg är det vi har/kan komma att få som vi tror att vi kan få ersättning för?
Det är snarare att få pengar för aktiviteter jag tänker på, och med aktiviteter tror jag att vi kan räkna forumtrådar kopplade till scenarion. Och då har vi helt plötsligt pengar, och då får vi bestämma var pengarna ska gå till. T ex som arvoden/presenter till scenarioskapare och nya aktiveter såsom "scenarioskrivande - en lektion i grottkräl och drama". Men där är vi inte riktigt, för först måste vi ha någon som kan förvalta pengarna. Jag ska höra med Solve, för han är fortfarande insyltad i föreningen va? Jag tror dessutom att det är en bra person att få med i det här projektet. Han brukar ha många fiffiga idéer.

Mukwa

Swashbuckler
MEN - då blir det helt plötsligt föreningens scenariobank, och det är därför jag har avvaktat kom jag på.

Så. Vi behöver nog ha en konferens där vi snackar igenom det här utförandet lite mer ingående.

Björn den gode

Swashbuckler
Ja, jag tror rent allmänt att det vore bra med en konferens, vi har ändå kommit en bra bit. Jag kan alla kvällar nästa vecka utan torsdag, dock så borde vi nog pma också då det här subforumet av förklariga skäl är lite gömt även för de relevanta personerna så att säga.

solvebring

Superhero
Re: Vi kör vidare på nya forumet!

Vi fortsätter diskussionen på nya forumet. De flesta vet väl det redan, men har någon i gruppen missat det så pågår snacket för fullt!