Kolla upp eventuell finansering, pågår?
Har kikat runt kring stipendier och fonder, men där har jag än så länge gått bet. Studieförbundet behöver man ringa till för att få reda på mer och då är det också kopplat till fysiskt kontor. Så vilken stad ska jag kontakta och starta upp eventuell studiecirkel i? Där är jag också ganska säker på att en ansökan om att starta upp en studiecirkel krävs, med motivation för vad projektet gäller och var pengarna ska gå. Däremot tror jag inte att det är så svårt att beviljas pengar för en sån här grej. Hittade en del texter som passade klockrent för det här ändamålet. Sedan blir frågan hur deltagandet i studiecirkeln fungerar, och ifall de tycker att man kan delta via nätet. För om det inte går så kan vi säga bye bye till det. Jag tror att vi kan skriva studiecirkel vid varje kommentar (och då får vi pengar för trådar med 5+ deltagare, det hade varit guld tror jag).
Sedan måste vi i denna grupp ta ställning till hur pengarna ska fördelas och vad de ska gå till.
Sponsring från spelföretag för att ha laddat upp äventyr med grund i t ex Neogames/fria ligans/whatevvs spel kanske också går att kolla upp. Produkter, en femtiolapp, eller äran att få korrläsa nästa modul (?), oändliga möjligheter är oändliga...
Där är jag. Kortfattat ska jag alltså ringa ett studieförbund, och då vill jag veta vilket förbund jag ska ringa (dvs vilken stad?)