Rickard
Urverk speldesign
Det jag menar är när spelmakarna har byggt världen på en teori men att den teorin aldrig kommer fram. Jag menar inte metahistorier där folk säger "Det här kommer i en framtida modul". Jag menar mer att man inte avslöjar av quadosh egentligen innebär i Eon. Jag menar när man i Mutant inte säger varför katastrofen har skett. Anledningen varför jag frågar är för att jag inte vill avslöja det i Ljus och lykta då jag vill behålla mystiken för spelledaren. De får en del av den bakomliggande teorin så att de kan bygga de typiska L&L-scenariona som har den där konstiga och främmande känslan men de får inte veta hela sanningen. Det här är dock inget som jag inte tänker skriva ut i spelet (som i Mutant), utan de tror att de vet allting (som med quadosh).
/Han som minns när han frågade om han kunde separera stuffet från gruffet (färdighetsbeskrivningarna från reglerna) och har sedan fått kritik för det när rollspelet blivit släppt
Sökord, länk: "+stuff* +fluff*" med Nightowl som skribent.
/Han som minns när han frågade om han kunde separera stuffet från gruffet (färdighetsbeskrivningarna från reglerna) och har sedan fått kritik för det när rollspelet blivit släppt
Sökord, länk: "+stuff* +fluff*" med Nightowl som skribent.