Nekromanti Att "konvertera" PCs från 3.5 till 4

Eksem

Champion
Egentligen en mycket kort fråga, vilken level motsvaras av vilken level mellan de olika spelen? Jag har en 3.5-kampanj som är på c:a 6-7 nu, och vill gå över till 4th inför nästa del, och vill väl ha ungefär samma power level. Vilken level blir det? Blir det 6-7 i 4an också, eller blir det 8-10 nånstans?

Pom

Swashbuckler
Jag har också en 3.5-kampanj runt de nivåerna och tänker konvertera. När allt är sagt och gjort tror jag det är enklast att översätta till samma level. Allt annat är att trassla in sig i det oändliga eftersom monstren också är ombalanserade, dödligheten överlag justerad, en hel del spells har flyttats från modesta till riktigt höga levels, etc.

Eksem

Champion
Efter att ha funderat lite på saken är det ju förstås smartare att utgå från vilka monster som dyker upp härnäst, och eftersom det kommer röra sig om först Drow och sen Yuan-Ti så bör jag nog lägga mig kring level 10-13, förmodligen level 11.

Hellzon

Långsamma Vargen
Level 10 ungefär låter ju också vettigt med tanke på att level 6 är ungefär en tredjedel genom den gamla sträckan på 1-20 och level 10 är en tredjedel genom den nya på 1-30.

Fast din anledning är bättre.