Nekromanti Att locka spelare till att bilda grupper.

KamiFisk

Hero
Hur skall man locka folk till att hitta på ett grupp koncept. Jag vet att vi varit inne på detta tidigare.
Men tänkte att vi kunde försöka få ut ett lite mer konkret system. Jag har tänkt mig något i stil med att man har grupp mässiga fördelar och nackdelar. Dessa bör även vara någorlunda flytande, så att det går att ändra åsikt under spelets gång.

Exempel
Detta är som paxen säger, + när man jobbar ihop med någon man tycker om, - när man jobbar ihop med någon som man inte tycker om.(Ändrad)

+ 3 Familj/Älskare

+ 2 Goda vänner

+ 1 Kamrat

- 1 Ovänner

- 2 Avskyr

- 3 Dödsfiender

Sen bör det kunna finnas både för och nackdelar med allt, man offrar mer än gärna livet för sin familj.
Att tvingas hjälpa någon man avskyr kanske gör att man ser något från deras perspektiv.

Vad har ni för tankar om ett grupp system(hur det skall fungera i praktiken)?

Ursäkta mig för en ganska flummig post, hoppas att ni förstår vad jag menar.

//Jag skyller på att jag är stressad.

!Paxen

Swashbuckler
Hur har du egentligen tänkt att negativt alt fördelar ska fungera? +1 när man försöker hjälpa en vän, -1 när du attackerar en vän, +1 för att attackera en fiende?

Annars så gillar jag tanken kring en konstruktion gällande grupper, men det kan väl bli lite svårt att starta med det. Jag tänker mig mer att man bygger upp det under spelmöten

!Paxen

Swashbuckler
Paxen said:
Annars så gillar jag tanken kring en konstruktion gällande grupper, men det kan väl bli lite svårt att starta med det. Jag tänker mig mer att man bygger upp det under spelmöten
Det jag menade, för er som förstod det, är att någon simpel relation kan man starta med, och senare att det vidareutvecklas till en grupp till slut.