Nekromanti Att slåss med två vapen...

Troberg

Sinister eater
Enkelt!

Alla som spelat Blood vet ju att det bara finns en kombination: två napalm launchers! Behöver jag säga mer...

Ackerfors

Alas, your rapids!
...är som att brottas med en gurka...

...eller kanske inte.

Coola vapenkombinationer? Hmm... De vapen som jag gillar bäst är ju tvåhandsvapen (Pilbåge och armborst) men de blir ju diskade. Som wilper påpekar så slåss Gandalf (Sluta läs här om du inte sett Rotk och inte vill få en ytterst liten detalj spoilad.) med sin stav i ena handen och sitt svärd i andra. Det är riktigt tufft. En stav i varje hand är också rätt tufft, men det är få spel som tycker att det går. Hillebard är också tvåhandsvapen. Argh. Två sköldar kan vara intressant. Två svärd är alltid intressant det med. Två yxor gillar jag inte. Gillar inte yxor överhuvudtaget. En sak som kan vara rätt tuff är en fjärrkontroll i varsin hand till två olika kryssningsmissiler.

Fast bäst är ju inga vapen. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: ...är som att brottas med en gurka...

De vapen som jag gillar bäst är ju tvåhandsvapen (Pilbåge och armborst) men de blir ju diskade.
Jag tror inte att någon har nämnt någon begränsning på hur många armar man får ha. Jag tycker att du med gott samvete kan ha dina två bågar.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: ...är som att brottas med en gurka...

"Jag tror inte att någon har nämnt någon begränsning på hur många armar man får ha. Jag tycker att du med gott samvete kan ha dina två bågar."

Ja, men då tar jag två pilbågar och en elgitarr.

Lindenius

Swashbuckler
Att slåss med två hönor

Att bruka två döda djur, som till exempel en slapp höna i varje hand rockar ju fett.

(kom nyss på att de lika gärna kan vara levande från början, men den komiska effekten är inte lika stor då)

Det kan omöjligt finnas något mer förnedrande än att bli slagen mör av två slappa kycklingar. :gremgrin:

Splattervarianten är förstås att slåss med två avslitna armar.

Edit: Förövrigt var ju (den bibliske) Samson ganska ball som spöade upp folk med en åsnekäke så att de "varken kunde gå eller stå".

//erik. vegetarian

Krille

Super Moderator
Re: Att slåss med två hönor

"Det kan omöjligt finnas något mer förnedrande än att bli slagen mör av två slappa kycklingar."

Jorå, det finns en kombination som är mer förnedrande: en torsk och en bläckfisk (användes i ett nummer av Usagi Yojimbo).

Krille

Super Moderator
"Visst, katanor och wakizashis är balla, men enda gången man får användning för dem är typ om man lirar Usagi Yojimbo, och då är ju vapenvalet ganska klart redan."

Ehrm...

...säker på att vapenvalet är så klart?

Lindenius

Swashbuckler
Att slåss med animalier

Mmmm... uppläxad medelst fiskar är bra...

Dessutom stinker man oerhört mycket efteråt = dubbel bestraffning.

Problemet är väl bara att det är lite svårare att hålla i fisken än i två kycklingklor.

//erik. drunken monkey stylee

Feuflux

omjonasson.se
Re: Otippade kombos och svärd

Allting som är otippad och bara ligger omkring är tvättäkta coolt. Vapnena för gärna gå sönder varpå man plockar upp någonting ännu mer otippat och märkligt från marken eller från fallna fiender.

Du skulle bli en fantastisk Everyman Hero i Feng Shui. :gremlaugh:
Men jag håller klart med, "slit och släng"-vapen är grymma!

Johan K

Gammal & dryg
...är ruskit häftig inimellanåt faktsikt !!
Det brukar ju se klart maffigt & skräckinjagande ut om nån snubbe kommer viftande med 2 vapen ju. Gillar speciellt kombot 2 kortsvärd som man viftar runt med.
Sen så är ju klart en stav eller en glav klart coolt åxå.
Eller varflr inte slåss med ett 2-handssvärd.. Mycket coolt om man kan svinga det rätt.

/ Johan K, som har började slitet på jobbet igen.... =)

Nightowl

Champion
Mitt favorit Chan-vapen

När han vid ett slagsmål på en marknad rycker åt sig en näve pepparfrukter, tuggar, spottar i ögonen på sin stackars motståndare...

Erik

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Att slåss med två hönor

I rollspelet Rune kan man få lite extra Victory points om man efter att ha kapat en fiendes arm tar den som tillhygge för att avsluta jobbet, IIRC.

Annars tycker jag att musketörfilmerna är coola där de har sin värja i ena handen och i den andra tar de vad som finns tillgängligt för stunden, en hatt, en mantel eller en stol tex.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
I den koreanska actionrullen My wife is a gangster så SPOILER..

Så har en av personerna en sax, och delar den till två dolkar när det hettar till.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Goin' Off-Topic?

"Mmmm... uppläxad medelst fiskar är bra..."

I Asterix är det ju en hel del fishfights mellan smeden och fiskhandlaren. Fast det är ju inte bara det som låter splat när man slår med... :gremshocked:

Storuggla

Champion
Måste det vara två?

Jag har alltid varit svag för ett gevär med en bajonett på. det finns en enkel elegans i det tycker jag. Men okej, utlimata kombos: granat + spade, revolver + visselpipa ( a la brittisk officer i första världs), två kama... kamor... kamas(?), en P90 i varje hand eller kanske en värja och en dolk? Nä, jag är nog mer för spade + granat, det är nog deen underliggande brutaliteten som lockar.

Storuggla, gimme hope joanna

Eksem

Champion
Upplaxad? [NT]

Hemskt ledsen, kunde inte låta bli.

NT är egentligen lika med No Text.

Feliath

Swashbuckler
Två vapen...

• Två värjor är klassikern, men det hindrar inte mig, jag tycker det är skitcoolt. Att stilen en gång lät mig spöa Herr Nils i kunskap om obskyra historiska fäktstilar gör den inte sämre
  • Ni Ten Ichi Ryu är väl egentligen ännu mer en klassiker, men det struntar jag i en gång till. Musashi kan man inte klaga på om man har vett i huvudet. (Och inte Usagi heller för den delen.)
  • Två långpipiga Coltrevolvar, riktiga gamla 1850-tals svartkrutspjäser, är oerhört läckert det med. Ge mig därtill en duster och en slokhatt, och jag ska demolera Dodge! Läs för övrigt Preacher, slemmon.
  • Dubbla solfjädrar. Oj oj så coolt det är. Gärna med dansanta och egentligen helt obrukbara stilar, och mycket kontringar.
  • Att i skepnad av japansk munk taga odågor i upptuktelse med två tonfaklubbor, hanterade snabbt som ett par trumpinnar, är också läckert. Andra varianter av korta pinnar är också finfint.
  • Någon sorts stridsklor. Kolla bara på Wolverine; han är egentligen en överfånig superhjälte IMO, men klorna inte bara räddar utan upphöjer tråkhögen Logan.

Hartland

Warrior
Döda hönor? nej nej nej...

(kom nyss på att de lika gärna kan vara levande från början, men den komiska effekten är inte lika stor då)
Håller absolut inte med dig! För bästa komiska effekt ska kycklingen/hönan vara av gummi och låta "squeak!" varje gång du träffrar nån. Så det så! :gremcool:

/Hartland - grillad gummi kyckling till middag?

Storuggla

Champion
Re: Baseball?

"Baseball? Fast det e klart... det är nog enklare om man kör Brännboll/Softball..."

Nja, jag syftade mest på de tyska stormtrupperna mot slutet av första världskriget. Hiva granaterna först, sen stormar du och sätter den slipade spaden i magen på folk. Otroligt läskigt faktiskt. Fungerar att svinga med den också.
Okej, de hade andra vapen också, men eldkastare mot spade, vilken vinner coolhetsligan att anfalla med?

Storuggla, fast ja, man kan nog få bra schvung med bollträ med