Nekromanti Att slåss med två vapen...

Två yxor ala Rexxor i Warcraft III Frozen Throne. Riktigt maffigt, det erkänner jag.

Yxa och kort eller bredsvärd är trevligt. Visst, bredsvärdet har ingen direkt historisk förlaga, men ni vet vad jag menar. Tillochmed yxa och huggare eller sabel skulle vara trevligt.

Värja och dolk är ännu en trevlig kombination, eller kanske, bara för att vara jobbig, två värjor.

eller två påkar eller käppar. Då jag själv tränar en stil där vi tränar med två raka två fo långa pinnar, tycker jag att det är en ganska häftig stil.

Sen har vi ju självklart lönnmördare/tjuv/mördare med antingen en massa dolakr eller ett par kortsvärd.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Blood [ANT]

Åh, Blood som var så underbart. Men jag föredrog nog dubbla tommyguns.

/Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Mina favoritvapen

Tja, om du vill träffa något så är femtio meter tillräckligt lååångt. Om du inte skjuter rakt in i en folkmassa. Och då vill det till att folkmassan inte bär rustning, för annars tycker de nog mest att du är irriterande som skjuter pilar och fånar dig.

Så jag håller nog med Han, att pricka någon i skallen på femtio meter får nog ses som en bedrift.

/Vulf

Ackerfors

Alas, your rapids!
...och ändå blir gurkan alltid skivad...

Har tänkt igenom lite vad som kan vara coola kombinationer, men inte egentligen är vapen.

[*] Kortlekar. En i varje hand. Skjutande vassa, livsfarliga kort.
[*] Lödkolv. Har man bara tillräckligt lång sladd kan man åsamka de värsta av skador på näthinnorna. Ehmm... *äter piller*
[*] Saxar. 'Nuff Said.
[*] Vitlökspressar. Dels lukten och dels klämmandet.
[*] T4or. Som trampminor.
[*] Häftpistoler... Är häftiga.
[*] En kavel i varje hand. Spooky.

Äh, nu ger jag upp.

Foggmock

Myrmidon
Nä, jag tänkte mig en lista med katana på förstaplats, naginata på andraplats och en ål på tredjeplats. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: ...och ändå blir gurkan alltid skivad...

Häftpistoler... Är häftiga.
Gammalt. Det är nog tio år sedan ECW började med häftpistolsmatcher.

Det är sorgligt att JAG ska vara den som tillrättavisar folk i sportfrågor.

Troberg

Sinister eater
Re: Blood [ANT]

Åh, Blood som var så underbart. Men jag föredrog nog dubbla tommyguns.
Eller flareguns, som satt kvar på offret och brann en stund och gjorde mer skada.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Mina favoritvapen

"...men ett femtital meter är ingen låång båge och ett långt avstånd för pilbåge. Visst är det kanske maxavstånd man skjuter på med normal effekt,"
Det enda jag kan om bågar är det jag läst i DoD, så det vågade jag inte riktigt lita på.. Jag har väl läst 60-80 meter som maxavstånd för en lång pilbåge, från de som har byggt egna..

"Glöm inte att den brittiska långbågen var effektiv på mer än 200 meter..."
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ska lägga det på minnet

Ulfgeir

Swashbuckler
Bågar

80 meter är om du har en väldans svag båge. Ok, min båge skjuter ca 80 meter med mina tunga pilar (Bara spetsen på mina pilar väger mer än vad vissa moderna kolfiberpilar väger).

Bågens styrka: ca 26 pund. Nu skall man tänka på att de riktiga engelska långbågarna som användes under diverse engelsk-franska krig var på mellan 90 och 150 pund.

Och börjar man sedan blanda in moderna bågar och moderna pilar så får man väldigt långa avstånd. Världsrekordet för Flight-shooting (Endast längd och ingen precision) ligger på över 1200 meter har jag för mig. Edit: Länk till FITA.

Du tävlar utomhus idag på upp till 90m beroende på typ av båge och skyttens ålder i precisionsgrenar.

/Ulfgeir

Johan K

Gammal & dryg
Slåss med maten ??

Mjaeee, har LITE svårt att se den store barbaren Ogg drämma till orchen Uggluck med 2 st hönor... Bär lite imot mig att leka med maten på det sättet.... :gremsmirk:

Balderk

Swashbuckler
Det är skithäftigt att slåss med två vapen. Och det finns ju bara en egentlig kompination, näe, två möjliga kombinationer förresten. Antingen har man en värja och en långdolk eller så har man två värjor. Värja och pistol skulle möjligen funka också. Men om man slåss med två vapen så måste en värja vara ett av dem, i mitt tycke i alla fall.

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
just det ja..

Sköld & svärd ja... är iof ganska snyggt ja...
men eftrsom jag gillar dvärgar så är nästran det coolare med en dubbeggad yxa med tillhörande skölld & dvärg åxå fasligt snyggt !

Lindenius

Swashbuckler
Re: Slåss med maten ??

Japp, man måste slåss med maten, annars dör den inte
annars kan den inte bli tillagad
annars går den inte att äta

//erik. ger food fight en helt ny innebörd :gremsmirk:

Nightowl

Champion
Är det här något slags statement, eller?
Förresten, det sägs ju att den som vill ha ett väldigt stort vapen har en liten penis och behöver substitut. Nå, vad är det man substituerar för om man vill ha TVÅ vapen..? :gremlaugh:

Erik

Storuggla

Champion
"Förresten, det sägs ju att den som vill ha ett väldigt stort vapen har en liten penis och behöver substitut. Nå, vad är det man substituerar för om man vill ha TVÅ vapen..?"

Tja, en byst skulle väl inte sitta fel kan man tycka :gremwink:

Storuggla, av Julle Caesar alltså

Nightowl

Champion
Storuggla, av Julle Caesar alltså
:gremfrown:Skurk! Jag satt just och tuggade morot, och höll på att kväva mig själv! :gremlaugh:

För att gå åter till ämnet (?) minns jag Jet Lee när han och en annan snubbe dammar på varandra med stavar* - egentligen bara varsin stör - och skurken utropar:
-Jag har den längsta staken!
och Lee svarar:
-Min är kort, men mäktig! :gremcool:

Erik

*I The Heroic Legend of Fong Sai Yok