Nekromanti Att slåss med två vapen...

Per Ejemar

Veteran
Fjanterier

Vad är det för löjliga fjuttvapen ni räknar upp? :gremwink:

Antingen använder man rejäla vapen (om man är en mes) eller så använder man nävarna....

Rejäla vapen fantasy
Närstrid: Två murbräckor
Avstånd: Två trebucheter

Rejäla vapen SF
Närstrid: Två motorsågar med riktigt långa blad
Avstånd: Två miniguns ...

Och kom inte här och kom med styrkekrav eller trovärdighet ... ska det vara så ska det vara rejält!

Seriös jag... :gremconfused:

Mer seriöst... :gremconfused:

Fantasy: Stridgissel och långsvärd/bastardsvärd/slagsvärd/etc
Nutid: Två desert eagle .45 alternativt två MP5K (mumma)
SF: ... öhhh mingun som skjuter planeter? :gremcrazy:

Okej jag ger mig ... obeväpnad är coolast!

hraufnir

Swordsman
Re: Mina favoritvapen

Jag har själv en 30poundsbåge som har maxavstånd (dvs så långt jag kan få pilen) på dryga 70 meter... och effektiv anslagsavstånd kanske är 30 meter (20 meter med bofferpil för lajv)... räkna då med det där poundantalet ökar så ökar inte anslagskraften helt linjärt...

jag har inga historiska bevis eller belägg... men jag räknar med att en kortbåge hade samma effekt som en 50poundsbåge idag (avser recurvebågar i stil med ryttarbågar, liksom den han har) och där har du nog ett effektivt anslagsavstånd på åtminstone 50 meter... sen om man träffar på det avståndet är väl upp till skytten iofs...

Duddmannen

Hero
2st Scissors Suwayyah

Gärna följande magiska varianter:
Witch-hunter's Scissors Suwayyah of Quickness
Kenshi's Scissors Suwayyah of Evisceration

Jag har inte nått dit ännu, men jag är på god väg.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag hade nog använt mig av en korpnäbb/stridshammare i ena handen och en rejäl yxa i den andra. Svärd är för mesar.

I vilda västern är det en LeMat och en Colt Peacemaker som gäller. Samt naturligtvis en Winchester, ett hagelgevär och ett kraftigt buffelgevär. Och en liten Derringer i västfickan och ett par knivar i stövlarna.

Snackar vi nutid så hade jag nog velat ha en Uzi eller en ljuddämpad Ingram i varje hand. Eller kanske en kortpipig revolver typ Colt Baby Anaconda i ena handen och en Desert Eagle i andra. Eller två försilvrade Beretta. Och sedan ska man ha ett rejält hagelgevär och en Mp5:a med samtliga tillbehör. Vilka möjligheter!

För att vara en mes som knappt rört ett vapen så brukar jag då sannerligen vara överbeväpnad. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Chow!

Äh, ska man ha puffror i båda humrarna är ju en Colt 1911 i varje oslagbart av rena coolhetsskäl. Som bevis visar jag The Killer och Hard Boiled, båda av John Woo. Hårt så det räcker.

Storuggla, Kitano har aldrig behövt två vapen!

Boll

Veteran
Att slåss med två kött...

Jag fick erfara häromdan att en frusen fläskfilé kan vara ett riktigt hemskt vapen, då en sådan ramlade ur frysen när jag skulle ta fram lite glass. Den höll på att totalkrossa min vänstra fot, tråkigt nog blev det ett märke i parkettgolvet där den landade istället - eller egentligen var ju det bättre än att min fot blev mos, fast det tyckte inte farsan.

Så, jag får nog tyvärr bräcka er alla med den totalhäftiga combon bestående av en frusen fläskfilé i ena handen och en arg dvärg i andra (dvärgen kan även svinga en tvåhandsyxa för maximerad effekt).

Total carnage!

Krille

Super Moderator
Re: Att slåss med två kött...

"Så, jag får nog tyvärr bräcka er alla med den totalhäftiga combon bestående av en frusen fläskfilé i ena handen och en arg dvärg i andra (dvärgen kan även svinga en tvåhandsyxa för maximerad effekt)."

Medan vi ändå talar ätliga (nåja) dvärgavapen, har du provat dvärgiska stridslimpor nån gång? En schysst sköldkaka i ena näven och en pain riche i andra, eller varför inte några kastscones?

Carniel

Veteran
Cage?

Äh, ska man ha puffror i båda humrarna är ju en Colt 1911 i varje oslagbart av rena coolhetsskäl. Som bevis visar jag The Killer och Hard Boiled, båda av John Woo. Hårt så det räcker.

Erm, nej?

Pistolen som Woo envisas med att använda i sina filmer är faktiskt Beretta m/92. Alla skurkar har en, alla mooks har en och alla hjältar(läs: Chow) har en packlår full...

Det är Nicolas Cage som springer runt med sina kustomizade Colt 1911:or i den bra mycket senare Woo-filmen Face/off. Vad jag vill minnas så har inte akimbo coltar använts i Woo's gamla härliga hong kong-filmer, men jag kan ju ha fel.

Aja, för att svara på originalinlägget.. Det finns helt enkelt inget som slår en beretta i varje hand :gremsmile: För att se vad jag menar, gå och glo på The killer, Hard boiled, A better tomorrow och för att faktiskt nämna en senare film kan vi ju ta The replacement killers som utan tvekan är den bästa film Woo gjort sen han kom till hollywood.. Kanske har att göra med att det är den enda som Chow är med i.. Hrm..

-Carniel, vapenfetischist och Woo-fantast, kryper tillbaks in i sin lurker-håla..

Storuggla

Champion
Ick, nej!

"Pistolen som Woo envisas med att använda i sina filmer är faktiskt Beretta m/92. Alla skurkar har en, alla mooks har en och alla hjältar(läs: Chow) har en packlår full..."

Urr, har jag fel nu? Jag vill minnas att han har colt i början av Hard Boiled i alla fall, när han glider ner för trappan? Inte för att jag är en hejjare på att känna igen moderna puffror, men jag kan ju hoppas! :gremcrazy:

"Det är Nicolas Cage som springer runt med sina kustomizade Colt 1911:or i den bra mycket senare Woo-filmen Face/off. Vad jag vill minnas så har inte akimbo coltar använts i Woo's gamla härliga hong kong-filmer, men jag kan ju ha fel."

Cage gills inte. Punkt slut.

"Aja, för att svara på originalinlägget.. Det finns helt enkelt inget som slår en beretta i varje hand :gremsmile: För att se vad jag menar, gå och glo på The killer, Hard boiled, A better tomorrow och för att faktiskt nämna en senare film kan vi ju ta The replacement killers som utan tvekan är den bästa film Woo gjort sen han kom till hollywood.. Kanske har att göra med att det är den enda som Chow är med i.. Hrm.."

Hålle rmed om filmerna, men jag har på senare tid kommit fram till att Kitano är hårdare. Woo's folk kastar sig in som galningar och skjuter med båda händerna, Kitano knatar helt lugnt in och skjuter med en hand med en lätt uttråkad min. Vem är hårdast?

Storuggla, gräver fallgropar på stranden

Troberg

Sinister eater
Nu måste jag fråga...

Hard Boiled
Har den något med serien (serie som i tecknad serie alltså) med samma namn att göra?

Krille

Super Moderator
Re: Nu måste jag fråga...

"Har den något med serien (serie som i tecknad serie alltså) med samma namn att göra?"

Inte ett jota. Det vill säga, ingen skatteindrivare vid namn Nixon.

Carniel

Veteran
Fan!

Urr, har jag fel nu? Jag vill minnas att han har colt i början av Hard Boiled i alla fall, när han glider ner för trappan? Inte för att jag är en hejjare på att känna igen moderna puffror, men jag kan ju hoppas!

Äh, visst är det ett par coltar han har i början av Hard Boiled.. Jag skyller på att jag faktiskt bara sett den filmen en gång och det var nåt år sen :gremtongue: Och jag som hatar att ha fel.. suck.

Cage gills inte. Punkt slut.

Agreed. Men han har ett par schyssta puffror.

Hålle rmed om filmerna, men jag har på senare tid kommit fram till att Kitano är hårdare. Woo's folk kastar sig in som galningar och skjuter med båda händerna, Kitano knatar helt lugnt in och skjuter med en hand med en lätt uttråkad min. Vem är hårdast?

Ääh, mest bly i luften vinner. :gremtongue:

-Carniel, fortfarande ute ur lurkergrottan

Troberg

Sinister eater
Re: Nu måste jag fråga...

Inte ett jota. Det vill säga, ingen skatteindrivare vid namn Nixon.
Var han inte försäkringsagent?

Nåja, det är en serie som hade varit svår att göra ett vettigt rollspel av i vilket fall.

hraufnir

Swordsman
Jag gråter krokodiltårar... jag spelade UT2 (Unreal Tournament2) och lattjade med mina två enforcers... nu kommer UT 2003 och nu kan man inte ha dubbla enforcers... ack vad jag gråter...