Nekromanti Att spela med lyxiga tärningar

malmkvist

Warrior
De är lite mindre, kanske 5-7 mm stora, och de rullar kanske lite mindre men det påverkar inte mycket.
De är ganska tunga, så de låter ganska ståndsmässigt när man slår.
Jag är väldigt nöjd med dem, och kan rekommendera dem.

Gordeg

Hero
Re: Kontrast viktigast

Agreed.

När en spelare dyker upp med tärningar som bara han själv kan läsa av (om ens det) drar jag omedelbart slutsatsen att han försöker fuska och bestraffar honom på något bisarrt sätt. Som tex genom att kasta en ekorre på honom (squeeek!).

Gordeg

ro83rt

Swordsman
Är det värt med lyxiga tärningar? Faller tjejerna för kvalitet eller kvantitet? Är dom egentligen pyttesmå?
Det lönar sig alltid att köpa det dyraste som finns. Låna gärna pengar från något tvivelaktigt låneinstitut för att köpa det värsta du hittar. Tjejer gillar kvalitet. På Stureplan får du mer tjejer med en Ferrari än tjugo Oplar. Tjejer är ungefär lika stora vanliga människor.

Annars tror jag på personligt designade tärningar. I framtiden hoppas jag att man ska kunna knalla in till den lokala tärningssmeden och köpa tärningar perfekt avpassade till den egna personligheten.

Sodivra

Champion
de låter ganska ståndsmässigt när man slår.
Du gillar det där ordet, va? :gremsmile:

De är lite mindre, kanske 5-7 mm stora
-Lite- mindre? Jag mätte min normala T10, en sida på den var 15 mm, i sin fulla längd 20 mm.
Ifall de är 5-7 mm så är de ju yttepyttesmå! :gremshocked: *tappar monokeln*

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Om du läser på Castle Crystal Bystle Hystle (ja vad den där sidan nu hette) så har de generellt bara två olika storlekar: dels den vanliga fullstora på 16mm och så den mindre på 12mm. En del tärningar verkar ju finnas i båda storlekarna men oftast är det den mindre storleken som gäller. Hur man sedan mäter upp dessa 12 eller 16 mm har jag ingen aning om... men det finns iaf liite info att läsa på sidan om man vill komma bort från att bara titta på bilderna. :gremwink:

Sodivra

Champion
okej, wtf..

Det står ju längst upp i beskrivningen på varenda vara..
Ursäkta, jag måste kolla upp hjärnan.
Min ventral stream verkar inte vara vad den varit..
<font size="1">hmmm, om det inte är occipitalloben som kajkat ur..</font size>