Hej!
Jag har hittat ett mkt. bra äventyr som egentligen är till Drakar och Demoner (typ version 91 eller något liknande).
Äventyret heter Zenír och handlar om hur rollpersonerna ska rädda ett land från en demon som är en mäktig slagen härförare som färdas genom tid och rum till (i detta fall) Mundana För att fly från sina fiender. Demonen vaknar sedan upp i kroppen av en gammal man i en grotta på en ö och börjar snart planera hur han skall ta över denna värld och Ta ut hämnd på sin fiende. Inom kort börjar han förslava öns övriga invånare och jorden besudlas av hans svarta magi osv....Konungen i landets huvudstad förstår att nåt inte står rätt till på ön och rollpersonerna skickas ut.
Äventyret utspelar sig i ett örike som heter Veryll, där Zenírs ö är en av de mindre öarna som inga förutom handelsmännen brukar besöka.
Jag har tänkt förflytta Veryll till Övärlden i Eon, den där som ligger söder om Takalorr ni vet... Av någon anledning ska rollpersonerna hamna på en båt som är på väg mot Veryll och väl där dras de in i äventyrets handling. För att ta sig till Veryll krävs att man gör en lång resa och det är den jag behöver hjälp med.
HUR spelleder man bäst en lång färd till sjöss (typ som Columbus eller nåt liknande, hade jag tänkt mig) på bästa sätt? Hur kan man göra resan spännande?
Jag vill inte bara säga: ni seglar i en månad och sen är ni framme. Pirater, sjöodjur och så vidare hade jag ju kunnat komma på själv. Men andra saker också, t.ex myteri ombord.
ÄR det någon som har lite mer information om Övärlden så skulle även den vara välkommen.
Jag har hittat ett mkt. bra äventyr som egentligen är till Drakar och Demoner (typ version 91 eller något liknande).
Äventyret heter Zenír och handlar om hur rollpersonerna ska rädda ett land från en demon som är en mäktig slagen härförare som färdas genom tid och rum till (i detta fall) Mundana För att fly från sina fiender. Demonen vaknar sedan upp i kroppen av en gammal man i en grotta på en ö och börjar snart planera hur han skall ta över denna värld och Ta ut hämnd på sin fiende. Inom kort börjar han förslava öns övriga invånare och jorden besudlas av hans svarta magi osv....Konungen i landets huvudstad förstår att nåt inte står rätt till på ön och rollpersonerna skickas ut.
Äventyret utspelar sig i ett örike som heter Veryll, där Zenírs ö är en av de mindre öarna som inga förutom handelsmännen brukar besöka.
Jag har tänkt förflytta Veryll till Övärlden i Eon, den där som ligger söder om Takalorr ni vet... Av någon anledning ska rollpersonerna hamna på en båt som är på väg mot Veryll och väl där dras de in i äventyrets handling. För att ta sig till Veryll krävs att man gör en lång resa och det är den jag behöver hjälp med.
HUR spelleder man bäst en lång färd till sjöss (typ som Columbus eller nåt liknande, hade jag tänkt mig) på bästa sätt? Hur kan man göra resan spännande?
Jag vill inte bara säga: ni seglar i en månad och sen är ni framme. Pirater, sjöodjur och så vidare hade jag ju kunnat komma på själv. Men andra saker också, t.ex myteri ombord.
ÄR det någon som har lite mer information om Övärlden så skulle även den vara välkommen.