Archer
Swashbuckler
...D&D verkar vara ett tungrott arbete. Har suttit och börjat sketcha på en kampanj och upptäcker hur mycket bokföring det blir när det gäller NPCs och varelser jämfört med de spel jag normalt spelleder.
Det är just att man måste ta hänsyn till class och level för att räkna ut vad de har i skills med mera som gör att det känns relativt tungrott att skapa NPCs och hålla reda på personer och varelser.
Vi får se hur det väl flyter när vi kommer igång och spelar. Det kanske är så att jag tagit mig vatten över huvudet och antog att spelet skulle vara snabbt och smidigt att spelleda, eller så är det bara det att jag har suttit dag ut och dag in och läst igenom reglerna för mycket
Tips och råd för att sköta saker och ting smidigt är uppskattade.
/Johan (Trött och pessimistisk)
/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
Det är just att man måste ta hänsyn till class och level för att räkna ut vad de har i skills med mera som gör att det känns relativt tungrott att skapa NPCs och hålla reda på personer och varelser.
Vi får se hur det väl flyter när vi kommer igång och spelar. Det kanske är så att jag tagit mig vatten över huvudet och antog att spelet skulle vara snabbt och smidigt att spelleda, eller så är det bara det att jag har suttit dag ut och dag in och läst igenom reglerna för mycket
Tips och råd för att sköta saker och ting smidigt är uppskattade.
/Johan (Trött och pessimistisk)
/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)