Nekromanti Att trolla

Wilmer

Hero
Vad Gör man egentligen när man alstrar aspekter och väver magier? Effektvävande föreställer jag mig alltid som tyst och koncentrarat armviftande men hur går alstringen till? Mummlande av kraftord och mystiska gester eller räcker det med att fokusera viljan? Olika magiker kanske gör på olika sätt eller finns någon universiellt mönster? Och vem lär upp alla magiker? Vem kom först på hur man gjorde? Föreställ er en grottmänniska som grymtar och flaxar med armarna för att sedan råka väva en eldboll...

Gylf draken

Warrior
Att alstra kräver enligt mig inget vifftande och grymtande, man drar kraft från källor och håller den, eligt magiboken (mystik) så är det något svårt som kräver mycket lång träning
(tänk er inte typ 210 år nu) Tänk dig en man som står med slutna ögon och i tystnad (osynligt) drar krafft från en eld eller så och sedan efter "besvärjelse" och "transformering" kastar eldbollen.

VH Jens.L "Dansa runt med en död kyckling tills han svimmar eller något"

Hjalle

Swashbuckler
Officiellt så förekommer armflaxande och gestikulerande i hög grad. Genom att väva och alstra 'Dolt', så behövs inget sånt, men svårigheten ökar med +Ob1T6. Officiellt alltså.

-Hjalle

ZaiToh

Warrior
Magi var det drakarna som var först med - sedan lärde de den vidare... läs modulen 'Drakar' för mer info.

Wilmer

Hero
Era versioner håller inte ihop, vilken skänker mig visshet om att jag kan bestämma vad fan jag vill (kunde jag visserligen förut också, för det har regelboken sagt till mig) eftersom det bara är modulägare som har "riktig" kunskap.
Tackar :gremsmile:

Wilmer

Hero
Re: Latinlexikon

Det är passande med tanke på att jag förr eller senare kommer göra någon arg...
Men jag har lyckats hålla besserwissern i mig stången.