... av vad som tidigare hänt i en kampanjvärld. Detta är något jag lider av i alla fall. Tex har något hänt i Mundana (EON's kampanjvärld) under en kampanj så känner jag mig styrd till att samma saker händer i en annan kampanj om den utspelar sig under samma tid som den tidigare kampanjen. Vid flera tillfälln har RP:na i en kampanj passerat "resultatet" av vad andra RP gjort under en kampanj vi spelade för flera år sedan (en nedbränd stad, ett dödat odjur, en utbytt kung m.m).
Kanske ett SL drag jag är ensam om, eller? Att hålla saker så konsekventa begränsar ibland vad som kan hända. Tex drar jag mig för att döda kejsar Jargus i en kampanj för då är hans öde för alltid beseglat att vara på det viset...
Under en kampanj hände så mycket stora och konstiga saker att drakarna ingrep, utförde en ritual som sände RP:na några år bakåt i tiden och allt var "resetat" till den vanliga ordningen, lite lamt kanske
Hur hanterar ni dylika "problem"?
Kanske ett SL drag jag är ensam om, eller? Att hålla saker så konsekventa begränsar ibland vad som kan hända. Tex drar jag mig för att döda kejsar Jargus i en kampanj för då är hans öde för alltid beseglat att vara på det viset...
Under en kampanj hände så mycket stora och konstiga saker att drakarna ingrep, utförde en ritual som sände RP:na några år bakåt i tiden och allt var "resetat" till den vanliga ordningen, lite lamt kanske
Hur hanterar ni dylika "problem"?