Det är ett karaktärsdrag.
Det är karaktärsdraget aggression. Det används för monster och annat för att enkelt avgöra hur dom reagerar när dom blir konfronterade med andra varelser.
Vanligtvis så slår man Ob3T6 mot AGG, lyckas slaget, så utför monstret den handling som inte står i parentes. Misslyckas slaget, så utförs den handligen som står i parentes. Svårigheten på slaget kan modifieras en massa, jag tror att dessa modifikationer står i Monster och Varelser (M&V).
Ex.
Pantheror har AGG 16 Anfaller (Ignorerar) (Tror jag, jag har inte M&V framför mig).
Detta innebär att om pantheran presenteras med någonting som den skulle kunna tänka sig att anfalla (t.ex. en oskyldig spelare) så har den en väldigt hög chans att att attackera. Annars så finns det en liten chans att pantheran helt enkelt låtsas som om den oskyldiga spelaren inte ens existerar.
Så AGG avgör om helmgastarna blir 'pissed off' eller inte. Fast å andra sidan så är helmgastarna ganska unika varelser och deras tillvägagångssätt bör kanske behandlas separat av SL och inte utelämnas till tärningsslag (så skulle jag i alla fall göra
).
/Naug