Nekromanti Audioslave på Hovet 27/6?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Var det någon mer än jag härifrån som var och såg Audioslave och And you will know us by the trail of dead på Hovet ikväll?
Jag hamnade där trots allt, hade tackat nej till konserten tidigare, men en halvtimme innan avfärd fick jag reda på att det fanns en biljett över som jag tydligen fick i försenad födelsedagspresent. En jäkligt bra present!

Har skrivit en liten "recension" av konserten.

Vad tyckte ni som var där?

Ceram

Hero
Jaaa

Förbandet gjorde inte någon strålande insats, två låtar var ganska bra resten var mediokert, inget stack ut.

Bob Marley gjorde en usel insants på den där skivan som spelades i väntan. När "On love" kom för tredje gången höll jag på att få damp, hade "stear it up" hunnit komma igen hade jag garanterat dampat ur och traschat någon högtalare :gremtongue:

Audioslave började bra och slutade riktigt bra. "I am the highway" är en av världens bästa låtar konstaterade jag ikväll. "Show me how" to live var underbar. Rage- och soundgardenklassikerna gjorde att standarden blev hög på låtmaterialet.

Även om ljudet inte var det bästa blev det betydligt bättre med audioslaves fyra instrument och två mickar än men förbandets orkester. Cornells sång var fantastisk trotts smådåligt ljud, rejält tryck genom hela konsertern. Gitarristen var ungefär så fantastisk som jag förväntade mig och basisten gjorde ett mycket större jobb än jag trodde. Skillade grabbar det där, trummisen han var bara tight och spelade fylligt ingen överraskning (så kan jag inte trummor heller)

Sååå synd att vi inte hade ståplater ändå...
/Ceram, avslutade med lite donken och nu en playlist av audioslave/rage/soundgarden.