Nekromanti Avalanche, recention tack!

nexussix

Warrior
Har någon spelat eller varit spelledare till äventyret Avalanche? Jag behöver ett bra äventyr för att introducera folk som ej spelat Neotech förut. Hur är Avalanche? Genomarbetat? Klurigt? Action? Roligt? Är det värt att köpa?

nexussix@hotmail.com

Magnus L

Hero
Jag har varit SL i Avalanche. Det är ett mycket våldsamt äventyr som man behöver ha en hel del tur i. Det finns en hel del saker som jag tycker är kasst som t.ex minan på hotellet, men va fan... det är väldigt bra annars, klart värt att spela.

50000 asylsökande kan inte ha fel,
Sverige är fantastiskt
http://naug.50megs.com

Big Marco

Läskig
Re: Avalanche, recension tack!

Det fungerar bra ihop med relativt veka Rper, men de flesta bör ha någon form av vapenträning för att få ut maximalt av det.

Avalanche är ett mycket action-betonat äventyr, med stor dramatik, en hel del infiltration, en smula romantik, storslagenhet, förräderi, superskurkar och en klassisk vansinnig slutstrid. Kort sagt är Avalanche som en bra James Bond-rulle i utförande. Givetvis finns det vissa detaljer som är mer eller mindre bra, men på det hela taget är jag mycket nöjd med äventyret.

Alltså - det var jag som skrev det. ,-)

-Marco Behrmann

nexussix

Warrior

O.K Lite partisk :)
Ska kolla närmare på Avalanche. Fler säger att det är bra. Men det var visst nån bomb på ett hotell som folk retat sig på?
Jag är lite kinkig vad gäller äventyr eftersom jag ska introducera ett gäng erfarna spelare (de flesta har spelat sedan -86-87) till Neotech. Jag har absolut inget emot action men gillar även att spelarna ska få chansen att tänka och rollspela lite.

nexussix@hotmail.com

Big Marco

Läskig

Bomben används så vitt jag minns inte nödvändigtvis mot RPna, men det är primärt ett sätt att slå ut en SLP, för att förhindra RPnas arbete.

Avalanche är byggd som en berg-och-dal-bana, rollspel och tänka finns det gott om, speciellt i äventyrets början och mitt. När väl pusslet har fallit på plats mot slutet är det mer jakt-betonat.

-Marco Behrmann

nexussix

Warrior

Köpte Avalanche igår (en krona till dig i royalty eller?). Har bläddrat igenom det lite snabbt och det verkar lovande. Ska bli kul att spela det!

Harebra!

nexussix@hotmail.com