Nekromanti Avgrunden?

Khûrz

Veteran
Efter att ha letat igenom V&N under en halv dag och detta forums arkiv under en kväll har jag tvingats ge upp utan resultat. Så jag skriver i stället. Lischen Lutharion (nåt sånt) beskrivs i V&N som ledare för Dibukkulten "De Urgamla" och det står att han flitigt använder avgrundens krafter vid reanimering. Vad menas med det. Har svårt att tänka mig en armé av Blodshämnare, Nekrofager och de andra. Är man så mäktig som han borde Dödsväktare och Belialer vara mest användbara. Visst kan han ha nytta av de unika vandöda som beskrivs men det står flitigt användande och så många tvivlar jag på att han behöver. Eller går det att använda avgrundens krafter till mer raffinerade saker?

Med reservation för felformuleringar och slarvigt letande.

Lord Renisis

Warrior
Ajjajajaj

Dom är väl svårare o göra skulle jag tro.Dödsväktare böver ju en massa alkemistiska preparat + helrusting.Sedan har vi ju tillverknings tiden.Det spelar också roll.Det var vad jag hadde på hjärtat iallafall.

Mr Brunch

Veteran
Du ska nog ta "flitigt användande" med en nypa salt, det är nog menat att han använder det mycket i förhållande till alla andra.
Sen anser jag att avgrunden går att använda till mer saker än vad som står i boken. Det är som ritualer och besvärjelser som exempel, det lär finnas hundratals till fast det fans inte plats i böckerna så det är bara att hitta på själv

Mouja

Hero
Re: Avgrunden? [ANT]

Du använder även Avgrunden till att göra Skuggor, vilka gör sig väldigt bra som spioner... man kan aldrig få nog av spioner.

zokie

Veteran
man kan väll göra unik reanimation på det mesta vandöda?
det gör skelletten ännu mera onda^^

Jaggernaut

Hero
unik reanimation på det mesta

" man kan väll göra unik reanimation på det mesta vandöda? "

De vandöda man kan göra med 'Unik Reanimation' enligt V&N är Blodhämnare, Nekrofag och Skugga.

Enligt det jag har förstått så går det inte att göra en unik vandöd av skelett, men vill man ha den " ännu mera onda " kan göra en form av belialer av dem med hjälp av den nekrotropiska förmågan 'andebindning'

Mouja

Hero
Re: unik reanimation på det mesta

"De vandöda man kan göra med 'Unik Reanimation' enligt V&N är Blodhämnare, Nekrofag och Skugga. "

Även Lisch är en av de "Unika Vandöda"...

" [...] göra en form av belialer av dem med hjälp av den nekrotropiska förmågan 'andebindning' "

Den lägsta rangen man kan ge en belial är 7 så han nog mycket ondare då. För att inte tala om man binder en demon i denne, då blir han nästan läskigt bra...

Jaggernaut

Hero
Lisch

Även Lisch är en av de "Unika Vandöda"...

Jo men då man skapar en lisch (man gör om sig själv) så använder man sig av ritualer också.

Mouja

Hero
Re: Lisch

Jo jag vet, men den räknas fortfarande som en "Unik Vandöd" för det. Man använder avgrunden lika mycket (om inte mer) som då man skapar någon av de andra "Unika Vandöda"...