Nekromanti Aviseringar/medeleande

CapnZapp

Myrmidon
Jag har ett önskemål:

Jag skulle väldigt gärna se att forumet själv markerar aviseringar som lästa när jag agerat med dem.

Dvs om någon gillat mitt inlägg, eller kommenterat det, eller svarat på det... så när jag klickar någonstans på aviseringen (oftast länken till mitt inlägg, kommentaren, svaret etc) så markeras automatiskt den aviseringen som läst (och försvinner ur summan i röda fyrkanten uppe till höger).

Kanske bara jag, men jag upplever det som skitjobbigt/irriterande att jag måste klicka bort vareviga avisering en och en efter att jag agerat på dem. (För att inte tala om att "ta bort alla" inte finns, utan att jag måste först markera dem alla och sedan ta bort).

Det hade varit jublande smidigt om aviseringen räknas som läst (försvinner, arkiveras, tas bort eller liknande) såfort jag gör någonting med den, vadsomhelst.

Andra meddelanden gäller detta såklart inte. Får jag ett PM vill jag givetvis inte förlora det bara för att jag läser det. Nu pratar jag om hänvisningar till poster, alltså sådant som "1 användare gillar din post" som jag bara är momentant intresserad av men aldrig sedan igen.

Thx

Brynolf

Dum fan
Medhåll. Aviseringarna och hela PM-interfacet skulle behöva en genomgång när det finns tid.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag själv irriteras något enormt på hur meddelanden lästa/olästa hanteras, så det är definitivt något vi kommer att titta närmare på vid tillfälle.

/Magnus
CapnZapp said: