Ehem...är man den som får handen avkapad så tycker jag nog det är riktigt &¤%% relevant. Artikeln är tänkt att visa på en fantasymiljös straffsystem, och i detta fallet i synnerhet Eons. Hur kan en regelförklaring av en företeelse te sig onödig för dig? Jag har av dina inlägg förstått att du inte är speciellt intresserad eller insatt i EON s spelvärld och regler, men en av grundideerna är att om man vill kunna ta till regler för att förklara saker, så ska reglerna finnas tillgängliga. Den ideen tilltalar inte alla , men i det här fallet så gäller ju faktiskt artikeln EON , och spelare och spelledare är vana vid att få utförliga beskrivningar och regeltolkningar. Hade det inte funnits med så hade nog kritiken varit värre. Vad jag inte förstår riktigt är varför folk som inte spelar eller är intresserade av ett spel skramlar så mycket. Man är ju naturligtvis berättigad till att tycka och uttala sig om allt i ett fritt samhälle, men jag tycker i många fall att det i slutändan blir något av ett slöseri med tid.