DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
När jag i vanlig ordning var ute och spionerade på Krille på andra forum så såg jag att han skrivit detta:
Jag misstänker att Krille har fler inofficiella regler döpta efter prominenta fantasifigurer och för att inte bli lurad när jag spelar med honom nästa gång vädjar jag till er som känner till någon att träda fram och berätta. Inget mer fuffens vid spelbordet: avslöja Krilles hemliga regler!
Inget helt nytt, vi har sett honom skriva det här också. Vad jag vet att han inte nämnt och som han kör med ibland är den inofficiella tilläggsregeln som han kallar Gandalfs regel. Denna går alltså ut på att hans coola SLP faktiskt alltid är mäktigare än din rollperson och om den av händelse skulle dö så kan den fortsätta slåss ändå - och sedan komma tillbaka ännu coolare i snajdigare kläder!Jag har en alternativregel som jag använder ibland, kallad Boromirs regel. Den går i korthet ut på att om en rollperson dör så kan han få fortsätta fajtas ändå, om rollpersonen kämpar för något hjältemodigt mål större än honom själv. Det krävs att målet är hjältemodigt och osjälviskt, eller sonar ett tidigare begånget brott, eller något i den stilen. Den kan alltså inte aktiveras i vilken strid som helst bara för att en figur råkar dö, utan det krävs lite mer exceptionella omständigheter.
Jag misstänker att Krille har fler inofficiella regler döpta efter prominenta fantasifigurer och för att inte bli lurad när jag spelar med honom nästa gång vädjar jag till er som känner till någon att träda fram och berätta. Inget mer fuffens vid spelbordet: avslöja Krilles hemliga regler!