Avslöjar ni era tankar?

Zire

Swashbuckler
Nja, jag beskriver nog inte tankar direkt. Utan det är mer att man beskriver det som att man förstår hur någon tänker.

"När ni ser honom stå där, stirrandes in i det tomma utrymmet, så inser ni att han har förstått att det måste vara ni som tog statyetten."

"Handelsmannen låter skeptiskt blicken gå från den ena rollpersonen till det andra. Han kommer aldrig gå med på erat anbud så länge staden är ett hot."

"Ni läser det mellan raderna. Barnet är förlorat. Det är upp till er att låta honom gå ostraffad eller att hämnas det fruktansvärda dådet."

Man kan såklart överlåta den tolkningen till spelarna också. Hur tolkar ni SLPn beteende? Men ibland så går det inte att förmedla de sublima detaljerna, och då fungerar det bättre att beskriva RPns tolkning.

Eftersom spelarna bara kan lita på SL i det fallet, så ljuger jag aldrig. RP tolkar alltid rätt.

Hade det varit player skill, och tanken är att de ska göra tolkningen själva så har jag inga skrupler kring att försöka förleda dem.

Theo

Hero
Jag försöker vara ganska transparent med sådant, både som spelare och som SL. I synnerhet när man spelar på distans och inte lika lätt kan tyda kroppsspråk etc (även med videolänk).