Nekromanti AvståndsStridskapacitet?

Belkor

Veteran
Hrm...Jag är ganska förvirrad angående detta.

Anta att en RP har stridsgrund 14 och när han spenderar poängen på "vapen" så ser det ut så här:

Vapen: A 7 7, P 0

Sen när han sätter ut sin stridskapacitet med sitt (t e x) armborst,
Får han då 2 attacker per SR med avståndsvapnet i fråga?

Jag är inte så säker, men jag har för mig att jag har läst någonstans att man har visst många attacker beroende på FV (OBS: bara med avståndsvapen).
Stämmer det?

Jag blir väldigt, väldigt förvirrad... :gremconfused:

Hoppas någon förstår min fråga... :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Hrm....

Jag har bara gissningar på hur man ska gå tillväga, för jag tror inte min spelledare greppade reglerna för avståndsvapen.. Nåväl.. Du får nog ett bra svar om du frågar på Riotminds forum och anger vilken DoD6regelbok du använder.. Det ska finnas DoD6:are här.. Trodde de skulle svara..

/Han som svarar i brist på annat

theodåre

Veteran
Belkor.
det stämmer...OM avståndsvapnet i fråga kan avfyra mer än en projektil/spelrunda

Belkor

Veteran
Jag är inte så säker, men jag har för mig att jag har läst någonstans att man har visst många attacker beroende på FV (OBS: bara med avståndsvapen).
Stämmer det?
Detta skrev jag i mitt första inlägg, är det något som jag fått om bakfoten? Observera ytterligare att jag med FV ej syfrar på stridskapacietet. Utan FV i avståndsvapen.

det stämmer...OM avståndsvapnet i fråga kan avfyra mer än en projektil/spelrunda
Anta att jag har ett armborst och 3 avstånds atacker. Jag avfyrar min första projektil, kan jag då använda följande två attacker till att ladda. Då borde väl två attacker vara likamed två rundor i laddningssyfte?

Känns logiskt för mig...