Nekromanti [AW] Bra icke-officiella playbooks?

Möller

Hubert Hortlax
Ja, frågan är rätt enkel. Om man ska vandra utanför den trygga värld som Baker skapat i Apocalypse World, vad väljer man?

Vilka playbooks synkar direkt in i spelet utan att ändra något fundamentalt om spelet eller världen (som Solace eller The Macaluso gör)?

Vilka playbooks ändrar på spelet rejält på ett intressant och bra sätt?

God45

#PrayersForBahakan
Om du inte har hittat det finns någon som samlat alla icke-officiella playbooks här och håller det uppdaterat: Länk

The Agent är en av mina favoriter, vem kan inte älska en plabook som antyder att man kanske inte spelar i en post-apokalyptisk värld ändå och som har viktig spelinfoo redacted? :gremlaugh: Länk

The Juggernaut är kul eftersom den låter en klampa runt i en enorm mech, men den tar också spelet i en direkt strids riktning: Länk

Heralds of Hell playbooksen är grymma men bör nog spelas för sig själv. De kör stenhårt på ett bibliskt apokalyptiskt tema och har bland annat en anti-krist och en apokalypsens ryttare som playbooks: Länk

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Utan att ha spelat med den tycker jag att The Turncoat verkar solid. The Shieldbearer kanske hamnar lite nära The Touchstone, men verkar också rätt bra.

Möller

Hubert Hortlax
God45 said:
Om du inte har hittat det finns någon som samlat alla icke-officiella playbooks här och håller det uppdaterat: Länk
Jo, den sidan är jag bekant med.

God45 said:
The Agent är en av mina favoriter, vem kan inte älska en plabook som antyder att man kanske inte spelar i en post-apokalyptisk värld ändå och som har viktig spelinfoo redacted? :gremlaugh: Länk
Hm, ja. Om jag inte bara blir så jävla avtänd av Agent Smith på omslaget så ... =)

God45 said:
The Juggernaut är kul eftersom den låter en klampa runt i en enorm mech, men den tar också spelet i en direkt strids riktning: Länk
Ja, stridsriktning är inte hur jag vill ha mitt AW, ska låtsats om om det regnar om mina medspelare nämner den playbooken

God45 said:
Heralds of Hell playbooksen är grymma men bör nog spelas för sig själv. De kör stenhårt på ett bibliskt apokalyptiskt tema och har bland annat en anti-krist och en apokalypsens ryttare som playbooks: Länk
Detta låter onekligen helt grymt, jag ska undersöka!