Nekromanti (AW) Fuck fronter!!

Nässe

Myrmidon
Någon mer än jag som pillar/ pillat med fronter i AW? Jag har assvårt för att göra dem och fatta hur de ska se ut.

Vad binder samman threats i en front? Är de på samma ställe- eller är det bara att de har samma typ av "hunger"?

Sen fastnar jag i jävla meta-meta tänk där alla får feta stora hemliga planer... Så jävla svårt att göra- tycker verkligen boken har en gigantisk fet brist i att det stora feta SL-hjälpmedlet är beskrivet på ett par ynka sidor...

Aaaaaaargh!!!!!!!

Sodivra

Champion
Har du läst min Fronts-tråd? Där går jag, tycker jag själv, från tre sådär fronter till två klockrena. Jag kommer också fram till att...

Yes, I suppose it makes more sense to group fronts according to fundamental scarcity and agenda, rather than according to geographics and organisations.
Länk: http://apocalypse-world.com/forums/index.php?topic=264.0

Jag antar att det allra lättaste är att börja med ett hot/en fundamental scarcity som känns aktuell, och fråga sig vad denna kommer leda till om ingen gör något. (agenda/dark future) Sedan hittar du, eller hittar på, NPC's eller hot som kan bidra till detta. Du har sorterat alla NPCs efter fundamental scarcity, va?

Men ja, fronter är typ det klurigaste i AW.

Nässe

Myrmidon
Tack för inputen- har läst tråden på forumet och ska läsa den igen. Det kan vara så att du bara har slagit huvudet på spiken- eller vad man säger. Känns väldigt mycket mer vettigt att buta ihop dark future och hot och sedan göra de olika threatsen (tvärt emot vad boken säger). Känns mycket mer logiskt- vad "strävar" denna front mot, och vilka hot innehåller den.

Grymt, ska genast testats, sitter och försöker skriva en andra front nu...

Gött!! :gremsmile:

Kolla gärna på min första front på krönikeforumet och säg om du har några tankar!

/ Nils, som är mycket nöjd med input och ny energi:)