Inspirationen är tydlig i ungefär de delar som kloptok säger.
Sen är det i ärlighetens namn lättare att se inspiration än likheter. I AW finns till exempel spelledarprincipen "look through crosshairs" och i ÅN "Låt dem dö". Vem som åsyftas är dock olika: i AW är det spelledarpersonerna, i ÅN är det rollpersonerna. I AW heter det "ask provocative questions and build on the answers", i ÅN "ställ frågor och bygg på svaren". Bakom rubriken är dock ÅN ganska traddigt ("vad tänker din RP när hon ser de två missfostren? varför?"), medan AW är mer "vågat" eller "nyskapande" ("vem av dem har du haft en affär med? varför var det inte du som gjorde slut?")
I båda spelen skapar man relationer genom fördefinierade meningar som "jag har gjort det och det med den och den", men i ÅN kan man komma runt det genom att välja att man gjorde det ensam eller skiter i de andra.
och så vidare.