Vi lirar AW-derivat i form av Kult: Illusionens Fångar och det är riktigt fett! Varje scen är superladdad, spelarna tar för sig och fyller varje scen med sjukt gött innehåll och deras respektive historier ringlar sig in och ut ur varandras på ett härligt sätt. Problemet med detta, det faktum att varje scen känns värd att grotta ner sig i och utforska ordentligt, är dock att vi i snitt hinner en (EN!) scen per karaktär och speltillfälle (fem karaktärer, speltillfällen à ca 2,5 tim effektiv tid) och ibland knappt ens det! Vi försöker att lösa fokusfördelningen genom att klippa mellan scenerna när det ska slås tärning eller regler konsulteras samt låta spelare vars karaktärer inte är i scen spela NPCs men jag känner ändock att det lider lite av väntetider som skapar inaktiva spelare.
Hur gör ni när ni lirar AW eller andra starkt karaktärsdrivna kampanjspel för att fördela fokus och avancera historien utan att tappa djupet i scenerna?
Hur gör ni när ni lirar AW eller andra starkt karaktärsdrivna kampanjspel för att fördela fokus och avancera historien utan att tappa djupet i scenerna?