Nekromanti AW playbook hack "Trader"

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
(Tänker börja med att i förväg be om ursäkt för svengelskan)

Det här är ett playbook hack jag knåpat på under några månader. Medan jag älskar alla de officiella så saknar jag att det inte finns en handlare och fixare att spela i spelet. Vi har the Operator och the Maestro’D men Maestro’D handlar om att tillhandahålla njutning och underhållning och the Operator är i mitt tycke en entreprenör som alltid har en ”get rich quick scheme” på G.
Jag saknar en Scrooge och en Maxwell Klinger. Någon som man går till när man behöver en förgasare till en 1957 års de Soto och som känner just rätt snubbe för att få tag på en. För rätt pris vill säga.
Dessutom så är handelskaravanerna med Brahminens i Fallout en av de saker som känns mest apokalyptiska.

Lite om vad jag försöker uppnå med playbooken.
Jag vill att en Trader (arbetsnamn än så länge) ska vara den som kan få fram de saker som man behöver oavsett vad det är; prylar, information eller jingle. En klassisk fixare.
Men framför allt så vill jag genom hans moves få andra karaktärer att handla med och genom honom.
Medan the operator handlar om komma på planer för att bli rik så handlar Tradern om att bli rik genom att andra handlar/interagera med honom.


Eftersom jag inte kan fixa en snygg tri-fold playbook på forumet så tänkte jag kort förklara hur playbooken presenteras här.

Först kommer avsnittet om hur man skapar en trader karaktär där allt ligger i samma ordning som i en tri-fold. Sen kommer Improvements och special move.
Sen alla traderns egna moves.
Och sist kommer hans eventuella special regel i still med angelkit/moonlightning.

Jag kommer även bryta in och kommentera vissa delar här och där.


THE TRADER
(andra möjliga namn är Scrounger eller Fixer.)



The world might have ended but people are still here.
And people still want things.
To make their lives easier or better or just to impress their neighbors.
Why? I don’t care.
I just get them what they want.
For a profit.



Creating a Trader
To create your Trader choose name, looks, stats, moves, gear and Hx

NAME

(Placeholder for name list. Suggestions is welcome. )

STATS

Cool -1 Hard 0 Hot +1 Sharp +2 Weird +1

Cool +1 Hard -2 Hot +1 Sharp +2 Weird +1

Cool 0 Hard -1 Hot +2 Sharp +2 Weird -1

Cool 0 Hard +1 Hot +1 Sharp +2 Weird -1

(Är 99% säker att statsen följer Vincents 3 regel. Men en kontrollräkning skulle inte skada.)

MOVES

You get Trading and It's a deal. Then choose 1 more Trader move.


HX
(Standard introduction stuff goes here)

Go round again for Hx.
On your turn choose one or both.

One of them is a regular customer tell that player Hx+2.
One of them have cheated you in a deal tell that player Hx+2
Tell everyone else Hx+1. A good trader is well known.

On the others turns, choose which character you think is wealthiest.
Whatever number that player gives you add +2 to it.
For everyone else write down the number they tell you.

LOOK

Man, Woman, ambiguous, transgressing or concealed

Casual wear, bling wear, formal wear, scrounged wear, luxe wear, vintage business wear.

Strong face, open face, rattish face, soft face, honest face, plain face or pretty face

Trusting smile, hungry smile, friendly smile, evil smile, empty smile, pretty smile, greedy smile, ambitious smile or million dollar smile

Fat body, gangly body, hunched body, fit body, sexy body, non-descript body.

(Är gnska så nöjd med den här listan men förslag välkommnas alltid.)


GEAR

1 self-defense weapon
Oddments worth 3 barter
Fashion suitable to your look including at your option a piece worth 1-armor (you detail).
A cart and slow beast to pull it or a cubbyhole store (you detail).

Self-defense weapons (choose 1)
.38 revolver
9 mm pistol
Sawed off
Crowbar


IMPROVEMENT

Get +1cool (max cool+2)
Get +1hard (max hard+2)
Get +1hot (max hot+2)
Get +1weird (max weird+2)
Add new trader move
Add new trader move
Get 2 gigs (detail) and moonlighting
Get a holding (detail) and add wealth
Get a move from another playbook
Get a move from another playbook
-----------------------------------
(Placeholder for standard advanced improvments)

Trader special move
When you have sex with another character you they get +1forward to any trader or barter moves you perform for their sake.


MOVES


Trading. At the start of every session and during down times roll+sharp for Trading.
On 10+ you get sharp in profit. On 7-9 you get 1 barter profit. On a miss things went sour.

It's a deal. At another character's request you can perform one of your character moves or the barter moves on their part in which case that character pays any costs and suffers any consequences. It's up to you if you want to do it for free or not.


Information is a commodity too. Roll +barter (Min +1, Max +3). On a roll of 10+ hold 3, on 7-9 hold 1 and at the MC's option it comes out that you've been asking around. On a miss lose all barter anyway and it comes out that you've been asking around.

Where can I find ___?
What's the deal with ____?
What's the goal of ____?/What's the cost of ____?(*)
Who's looking for me?
How can I placate/threaten ___?
What's ___ weakness?


(* Tänker bara använda en av de här alternativet. Är inte säker på vilken är bäst.)

Haggle.
Alt 1
You always count as having +1ongoing on all roll +barter rolls. If another character is paying you for one of your moves or the barter moves you can replace one of the character's barter with this move and keep the original barter for yourself in addition to any other payment you've negotiated with the character.

Alt 1
You always count as having +1ongoing on all roll +barter rolls. If another character is paying you for one of your moves or the barter moves you get to keep an extra barter for free.

(Båda alternativen gör samma sak dvs. om tradern rollar ett move för en annan karaktär som den karaktären betalar för så kan trader använda det här movet för att "behålla" ett barter. Så om karaktären betalar 3 barter, så rollar Tradern Roll +3barter men får sen tillgodoräkna sig en barter gratis. Vilket alternative är tydligast?)

Business Savvy. +1 sharp ( max 3)

I'm just the middleman. When you personally suffer the consequences for Information is a commodity too, I have just the thing and Make known that you want a thing and spend jingle to speed it on its way, roll + sharp. On a roll of 10+ name another character who suffers the consequences in your place. On 7-9 as for 10+ but the character learns that you set him up. On a miss you suffer the consequences and the character learns that you tried to set him up.

(mitt absoluta favvo move. :gremlaugh: )


I have just the thing. Pay the cost of the item in barter (MC decides and the barter is lost forever). On a roll +sharp of 10+ you have the item no matter what it is. On a roll of 7-9 you have something just as good. On a miss you still have something just as good but now with strings very much attached.

(Är nästan helt missnöjd med den här. Jag vill ha ett move som symboliserar fixaren. Typ hur Maxwell Klinger känner en snubbe han kan byta 400 provrör och en jeep med och få en juxebox och mikroskop i gengäld. Det är bara det att barter movesen redan funkar så.)

Store Credit. At another character request you can pay and roll for one of the barter moves on the character’s behalf if the character lack the barter to pay for it (you must still be able to afford it). The character suffers all the consequences and until you have been repaid you have +1forward in all dealings with that character. Plus there is always the interest.

A pound of flesh. As long as you got the barter you can loan it to another character. Until you have been repaid you have +1forward in all dealings with that character. Plus there is always the interest.

(Kommer bara använda en av dessa. Store credit är lite roligare då "lånet" sker i samband med ett köp. Men A pound of flesh är renare, enklare och mer fokuserad om man vill spela en Shylock.)

Special Rule:
Debt and Interest

A character in debt to the trader has to pay 1 barter interest at the start of each session. If the character lacks the funds to do this you get 1 hold on the character. At any time during the session you can spend that hold to make the character:

Betray someone close to the character.
Perform a service for you.
Take a beating in your place.
Sacrifice something dear to the character
Add 1 barter to the total sum of the loan.


A debtor can at anytime pay off a debt or parts of a debt.






Okej, det vara hela playbooken.

Lite kort om movesen.
Av all moves så är Trading, It's a deal, Information is a commodity, I'm just the middleman, haggle och business savvy spikade. Sen kommer jag nog ha antigen a pound of flesh eller store credit.
Om jag kommer på ett fixar move så har jag med ett sånt också.
Å andra sidan så kanske det enklaste bara är att låta Tradern vara väldigt bra på att lyckas med barter movesen. (Kanske genom att göra att Haggle bonusen gälla ovanpå barter bonusen?)
Och förlita sig på att de andra karaktärerna väljer att låta tradern slå deras barter rolls i alla fall eftersom han har störst chans att lyckas.

Någon som vet hur många moves man egentligen bör ha. Move baserade playbooks verkar ha runt 5 eller 6 tror jag men någon som känner till någon rekommendation?

Så synpunkter, förslag och kritik välkommnas. :gremlaugh:
 
Top