Det verkar inte finnas något galleriforum längre, så jag postar här. Vi är några från Gårdagänget som spelar AW. Jag vill jobba lite för att investera i min rollperson, och efter att jag klagat på att det inte finns någon ruta för att rita sin rollperson på rollformuläret (Det är typ det viktigaste att ha på ett rollformulär. Hur tänkte Baker egentligen?), så har jag gjort ett porträtt i Photoshop istället. Det är en rätt kul process, dels eftersom det blir en kombination av kreativitet och slump när man försöker hitta ett ansikte, en pose, en kropp, ett vapen som passar, och dels eftersom jag ju gör det för privat bruk och därmed högaktningsfullt struntar i upphovsrätten (trots att jag publicerar det här!). Bilden nedan är ihopsatt av ett gäng olika bilder, främst från DeviantArt, utom tatueringen på axeln som kommer från en bildgoogling. Ben, torso+vänsterarm, högerarm+gevär, huvud, hörlurar och tatueringar kommer alla från olika bilder. Jag är rätt nöjd med hur de passar ihop. Hon ändrades lite under processens lopp, jämfört med hur jag beskrev henne när hon skapades, men eftersom vi knappt ens börjat spela så känns det inte som att det gör något.
Jag är rätt nöjd med bilden, vilket är sorgligt då den är helt oanvändbar i mer officiella sammanhang på grund av upphovsrätt.
Detta är Babi?ka. Det är tjeckiska, uttalas "ba-bitch-ka" och betyder "farmor" eller "mormor". Hon är en Battlebabe, vilket säger typ allt om henne. Hon har en tatuering på axeln med ett hjärta och ett svärd och en pergamentbit som är tom. När någon frågar säger hon att när hon hittar något värt att kämpa för ska hon tatuera in det där. Hon har ett par hörlurar och en MP3-spelare laddad med den här låten. Hon tycker om att lyssna på den på hög volym medan hon dansar, slåss eller älskar. Fast hennes riktiga temalåt är snarare den här låten.
Spelvärlden är vagt östeuropeisk, med en övervuxen stad som är ett svinkallt helvete på vintern och en fuktig och varm sjukdomshärd på sommaren, där olika gängkonstellationer konstant kämpar om makten.
Vi hann knappt börja med First Session förra veckan, men imorgon sätter vi igång på riktigt! Det ska bli gött att kunna utveckla rollpersonen till något lite djupare. Just nu känns hon sådär platt och endimensionell som alla nyskapade AW-rollpersoner gör för mig.
Jag är rätt nöjd med bilden, vilket är sorgligt då den är helt oanvändbar i mer officiella sammanhang på grund av upphovsrätt.
Detta är Babi?ka. Det är tjeckiska, uttalas "ba-bitch-ka" och betyder "farmor" eller "mormor". Hon är en Battlebabe, vilket säger typ allt om henne. Hon har en tatuering på axeln med ett hjärta och ett svärd och en pergamentbit som är tom. När någon frågar säger hon att när hon hittar något värt att kämpa för ska hon tatuera in det där. Hon har ett par hörlurar och en MP3-spelare laddad med den här låten. Hon tycker om att lyssna på den på hög volym medan hon dansar, slåss eller älskar. Fast hennes riktiga temalåt är snarare den här låten.
Spelvärlden är vagt östeuropeisk, med en övervuxen stad som är ett svinkallt helvete på vintern och en fuktig och varm sjukdomshärd på sommaren, där olika gängkonstellationer konstant kämpar om makten.
Vi hann knappt börja med First Session förra veckan, men imorgon sätter vi igång på riktigt! Det ska bli gött att kunna utveckla rollpersonen till något lite djupare. Just nu känns hon sådär platt och endimensionell som alla nyskapade AW-rollpersoner gör för mig.
Attachments
-
61.3 KB Views: 0