Nekromanti Axis & allies minis. Nån som provat?

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag är väldigt sugen att köpa en starter och några boostrar men det verkar lite dyrt att chansa. Har nån provat och kan säga om det är balanserat/kul/värt pengarna?

Har själv bara starter paketet... och jag har bara provat den en gång, men jag tyckte att det var ganska kul. Fast jag kommer nog inte lägga ned jättemycket pengar på det.

Du kanske skulle försöka hitta någon att provspela med först?

Snow

Swashbuckler
Jag har en rysk arme på 300 poäng samt en brittisk/amerikansk arme på ca 500 poäng... (?)
Det är kul tycker jag. Jag stör mig lite på att jag inte har fått IS-2, KV-1 eller Easy eight eller Cromwell... däremot har jag (lång uppräkning av tanks)... Min tyska motståndare har en kungstiger och två vanliga tigrar men ingen SS-Panter så det jämnar ut sig.

Det finns två enheter som är obalanserade. Det är sherman (för billig) och Panzer-IV (för dyr). De kostar 21 resp 30. I övrigt är det mesta välbalanserat IMHO. Det beror också mycket på vilket scenario man väljer att spela. Man vill antagligen spela större slag och då blir allt lite annorlunda. En tiger med lite understöd blir mycket mycket ond, ensam är den inte helt omöjlig.

Jag har lagt ner kanske 1500:- och fått många figurer i två olika armeer. För 750:- skulle man få rätt rejäla armeer i många andra spel (förutom WH40K).

Det är bra om man har någon att byta med. Jag bytar nästan alltid allt mitt axis mot min kompis allt allied. Dessutom tar jag allt ryskt som en annan kompis får. Annars får man kämpa lite mer om ska få ihop varierade armeer. Nackdelen är att man är "fast" med de sidorna sen.

Storuggla

Champion
Haha, det första jag fick var en Easy Eight! :gremlaugh: Jag har fett med jänkare, trots att jag inte vill spela med dem och inga ryssar eller koumintang alls, och det är ju dem jag vill spela med :gremfrown:

Storuggla, byter på onsdag