Nekromanti Aztec City

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag sitter och filar på en kampanj som ska utspela i Centralamerika och då mestadels i och kring den påhittade staden Aztec City. Staden är en maffiakontrollerad nöjesmetropol för filmstjärnor, gangster, exilbrottslingar, höga militärer, idrottsmän, knarkkungar och annat löst folk. Litegrann som ett glittrigt dekadant framtids Kuba. Kontrasterna mellan staden och de vanliga folket ute på landsbygen är enorma. Flera så kallade ekonomiska frizoner existerar, dominerade av framförallt amerikanska företag. Arbetskraften är fruktansvärt billig och levnadsstandarden usel. Landets ledare är en kraftfull nickedocka. Men under ytan kokar det och missnöjet bland folket växer för varje dag som går.

För att min kampanj ska funka så funderar jag på att låta Usa förbli enat, men det är inte säkert att det egentligen behövs. Vad har ni andra för vision om Centralamerika och Usa:s inblandning i landet?

Magnus L

Hero
För det första...en god ide.

För det andra tycker jag inte USA ska bli enat igen. Det kan mycket väl vara ett av de nya ländern som kontrollerar, eller vad vi nu ska kalla det.

Eller också ett megaföretag.

Vad är det kampanjen ska gå ut på?

DragonLord

Warrior
Annars har du ju alltid The Union som kan ställa till det lite, även om deras intresse för utlandet inte riktigt är så stort som USAs var...

Europa är ju den nya "Världspolisen" och lika fullgoda fascister och exploatörer som USA.
Men såhär mellan dig och mig tycker jag att amerikanare passar sig mycket bättre i den rollen jag tror du tänkt dig. :gremwink:
Det är liksom något speciellt med amerikanska korpare, iaf jämfört med fransmän. För att inte nämna tyskar.

Kanske megaföretag från både Unionen och Europa?

DragonLord - hoppas att han iaf var lite hjälpsam...

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vad är det kampanjen ska gå ut på?"

Jag har inte helt bestämmt mig för vilken nivå jag ska lägga kampanjen på än. Men rollpersonerna kommer antagligen att vara kriminella med band till den italienska maffian som har fått en renässans på senare år. Trotsallt är den egna inhemska maffian mycket bättre än den importerade. :gremwink:

Saker ni inte visste om Walium
Han ritar glada ansikten med sockret när han äter fil.