Jag sitter och filar på en kampanj som ska utspela i Centralamerika och då mestadels i och kring den påhittade staden Aztec City. Staden är en maffiakontrollerad nöjesmetropol för filmstjärnor, gangster, exilbrottslingar, höga militärer, idrottsmän, knarkkungar och annat löst folk. Litegrann som ett glittrigt dekadant framtids Kuba. Kontrasterna mellan staden och de vanliga folket ute på landsbygen är enorma. Flera så kallade ekonomiska frizoner existerar, dominerade av framförallt amerikanska företag. Arbetskraften är fruktansvärt billig och levnadsstandarden usel. Landets ledare är en kraftfull nickedocka. Men under ytan kokar det och missnöjet bland folket växer för varje dag som går.
För att min kampanj ska funka så funderar jag på att låta Usa förbli enat, men det är inte säkert att det egentligen behövs. Vad har ni andra för vision om Centralamerika och Usa:s inblandning i landet?
För att min kampanj ska funka så funderar jag på att låta Usa förbli enat, men det är inte säkert att det egentligen behövs. Vad har ni andra för vision om Centralamerika och Usa:s inblandning i landet?