Läkeregler
Jag HATAR läkeregler. Alla ska slå sitt Medicinkast i tid och otid. Misslyckas du tar du skada. Ta skada är bajs. Det ska ske vid viktiga incidenter - inte då man ska lägga förband.
Alltså: Du läker x antal T genom att offra en pryl på x antal T.
Johan vill läka 2T. (läs KP för er som inte är insatta i systemet). Han offrar sina 2 facklor på 2T (läs 2 i bonus för att se i mörker)
Bärförmåga
Jag har varit inne på det och fått stryk för det. OK, ett MG hack: Du har tio rader för skador och utrustning. En skada kan vara "Hugg i höger arm" eller "Huvudvärk". Du kan droppa utrustning för att kunna ta mer skador. Man tar alla skadepoäng man får i en pott. Då den når ett visst tal är det över! Man kan reducera skadepotten genom att spendera dem på skador. Mer utrymme för fler skador = möjlighet att spendera sina ackumulerade skadepoäng på fler skador vilket gör att varje skada tar mindre skadepoäng.
Har man mycket utrustning så har man färre skador att ta skadepoäng i och då kommer man få mer skadepoäng per skada. Och det gör det svårare för dig att agera!
Vad jag vill veta är om det är coolt att mycket utrustning kommer göra att man måste ta mycket mer stryk än om man bär lite utrustning.
Edit: Jag funderar också på att låta karaktärens sammansättning bestämma vad man bör plocka på sig. "DEN TAR JAG!" snacket om en rostig kroksabel känns bläsch och tenderar att dyka upp då och då. Är din karaktär en arkeolog tar hon svärdet. En krigare? Aldrig. Så länge hon är bättre beväpnad. Det här är också ett sätt att hindra spelare att omotiverat plocka på sig saker så de kan läka men kanske ännu mer ett sätt att stoppa lootingen.
Jag HATAR läkeregler. Alla ska slå sitt Medicinkast i tid och otid. Misslyckas du tar du skada. Ta skada är bajs. Det ska ske vid viktiga incidenter - inte då man ska lägga förband.
Alltså: Du läker x antal T genom att offra en pryl på x antal T.
Johan vill läka 2T. (läs KP för er som inte är insatta i systemet). Han offrar sina 2 facklor på 2T (läs 2 i bonus för att se i mörker)
Bärförmåga
Jag har varit inne på det och fått stryk för det. OK, ett MG hack: Du har tio rader för skador och utrustning. En skada kan vara "Hugg i höger arm" eller "Huvudvärk". Du kan droppa utrustning för att kunna ta mer skador. Man tar alla skadepoäng man får i en pott. Då den når ett visst tal är det över! Man kan reducera skadepotten genom att spendera dem på skador. Mer utrymme för fler skador = möjlighet att spendera sina ackumulerade skadepoäng på fler skador vilket gör att varje skada tar mindre skadepoäng.
Har man mycket utrustning så har man färre skador att ta skadepoäng i och då kommer man få mer skadepoäng per skada. Och det gör det svårare för dig att agera!
Vad jag vill veta är om det är coolt att mycket utrustning kommer göra att man måste ta mycket mer stryk än om man bär lite utrustning.
Edit: Jag funderar också på att låta karaktärens sammansättning bestämma vad man bör plocka på sig. "DEN TAR JAG!" snacket om en rostig kroksabel känns bläsch och tenderar att dyka upp då och då. Är din karaktär en arkeolog tar hon svärdet. En krigare? Aldrig. Så länge hon är bättre beväpnad. Det här är också ett sätt att hindra spelare att omotiverat plocka på sig saker så de kan läka men kanske ännu mer ett sätt att stoppa lootingen.