anth
Vetefan
Multiclassing har funnits i DnD sedan första början. Det har fungerat lite olika i olika versioner, men det har i princip alltid funnits där.
Multiclassing har också nästan alltid fått kritik för att ha varit obalanserat. Det har därför alltid varit spännande att se hur nya versioner försökt "fixa" multiclassing.
Samma sak med DnD5. Problemet är att jag tycker att de lyckats för bra. D.v.s. man blir sämre om man multiclassar i DnD5.
Kan ni ge mig exempel på DnD5-builds som använder multiclassing och där man blir bättre än om man inte multiclassat?
Jag vill ha hela builden: vad man börjar som, vid vilken level man multiclassar och till vad - samt jämförelse med en PC som inte multiclassat, så man kan se fördelarna med multiclassing.
Multiclassing har också nästan alltid fått kritik för att ha varit obalanserat. Det har därför alltid varit spännande att se hur nya versioner försökt "fixa" multiclassing.
Samma sak med DnD5. Problemet är att jag tycker att de lyckats för bra. D.v.s. man blir sämre om man multiclassar i DnD5.
Kan ni ge mig exempel på DnD5-builds som använder multiclassing och där man blir bättre än om man inte multiclassat?
Jag vill ha hela builden: vad man börjar som, vid vilken level man multiclassar och till vad - samt jämförelse med en PC som inte multiclassat, så man kan se fördelarna med multiclassing.