Nekromanti Bästa äventyret/kampanjen?

G

Guest

Guest
Har precis gjort en lite höstinventering i mitt D&D arkiv och fastnade läsandes massor med gamla godingar. Men vilka är egentligen de bästa äventyren?

Mina topp-5 är följande:

1. Return to the Tomb of Horrors
2. Die Vecna Die
3. Axe of the Dwarvish Lords
4. City of the Spiderqueen
5. Destiny of Kings

Vilka är era favoriter?

CALIGULA

Zawoud

Veteran
Några av mina gamla 1e- favoriter är

N1: Cult of the Reptile God
N4: Treasure Hunt
A1-4: Scourge of the Slave Lords (speciellt den samlade utgåvan som binder ihop dem till en minikampanj)

Bland 3e-äventyr har jag några favoriter:

Freeport-trilogin (Death in Freeport, Terror in Freeport och Madness in Freeport)
The Banewarrens
Tomb of Abysthor
Lost City of Barakus

Mycket mer har jag inte hunnit spela igenom men alla de nämnda är riktiga höjdare.

Staffan

Myrmidon
Mitt favoritäventyr är Dragon's Crown till Dark Sun, p g a att det använder världen det är gjort för väldigt mycket, och att det inte är ett enda stort grottkräl. I stället är det mycket resande till olika delar av Dark Sun-världen, så man får smyga omkring i kloaker, infiltrera en trollkarlskungs palats, slåss i en gladiatorarena, resa ut på dammhavet, fly från jättar, ta sig in i en ruin på en hemsökt obsidianslätt, ta sig över bergen, träffa människoätande halflings, galna thri-kreens, och slutligen anfalla en borg.

Mer sånt!

Troberg

Sinister eater
Någon kommer säkert att säga det, så det kan ju lika gärna bli jag:

The Orc and the Pie

Pom

Swashbuckler
Rangordna sådär vågar jag mig inte på. Men i den lilla exklusiva klunga som spränger målsnöret när gråare deltagare nätt och jämt satt sig till rätta i startblocken finns:

Som DM (och med god respons från spelarna):
Twilight Calling (D&D Master Set)
Dragonlanceäventyren: Dragons of Despair, Dragons of War, Dragons of Deceit och Dragons of Triumph (1st ed AD&D)
Iuz the Evil (2nd ed AD&D)

Som spelare:
Isle of Dread (D&D Expert Set)
Test of the Warlords (D&D Companion Set)
Into the Maelstrom (D&D Master Set)

Som jag ser det hade D&D-med-de-5-lådorna-Basic-Immortals i särklass bäst äventyr av de spel jag spelat.

G

Guest

Guest
Variation!

JAg älskar den typen av äventyr där det erbjuds variation. Olika miljöer, en del rollspelande, en del stridande, en del knep&knåp, lite grottkrypande, osv.

G

Guest

Guest
ööhh??

Jag har aldrig hört talas om 3rd Ed. äventyren som du nämnde. Var finner man dem???

Zawoud

Veteran
Re: ööhh??

Jag har köpt de flesta av dem på SF-bokhandeln. Idag kanske de är lättare att få tag i över nätet, eventuellt i PDF-version.

Freeport-trilogin är av Green Ronin
Banewarrens är Malhavoc
De övriga är från Necromancer Games