Nekromanti Bästa äventyret?

Honken

Hero
Det pratas ju ofta om att "Power behind the throne" kampanjen är den bästa som någonsin gjorts. Detta är ju då i en fantasy miljö. Nu är ju det lite grand en smaksak...

Nu undrar jag, vilken är den bästa kommersiella SF-kampanjen ni spelat eller läst? Eventuellt bästa SF-äventyret? Jag skulle dessutom vilja veta varför ni tycker det?

Själv har jag nog egentligen spelat för lite SF för att egentligen ha någon pejl. Skulle egentligen vilja spela lite mer SF...

/Honken

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Svårt att säga

Jag har då inte spelat en långre SF-kampanj nånsin. Det funkar inte för mig att hålla igång nått i SF-miljö. Den bästa kampanj jag spelat (och den enda) är min och Dantes egen Rockerboy-trilogi, som handlade om ett rockband i Cyberpunk 2020, och deras kamp mot fascister. Den var bra för att hjältarna var ovanliga, siutationerna var roliga och annorlunda och Cyberpunk var ett fräscht koncept då. Hela kampanjen bestod av tre äventyr som gick på UppCon tre år i rad.

Bästa jag har läst är svårare, Traveller Adventure (till Traveller) och Darkstryder (Star Wars d6) är de enda riktigt stora kampanjer jag läst, och Darkstryder var väl den coolare av dem. Fast jag gillade inte att den hade nån konstigt känsla som inte riktigt var Star Wars (för mig i alla fall), så jag är inte så förtjust i den ändå. Fast den är stor, och det finns en massa grejer att göra i den.

Förutom det känner jag inte till några SF-kampanjer, men de som håller på med Mutant: UA:s kampanj säger att den är jättebra.

M.

chrull

Stockholm Kartell
Undergångens arvtagare såklart.

Visserligen har jag inte läst hela ännu, men det är så svårt när de vägrar ge i från sig hela på en gång :gremgrin:

Och sen är det väl så att det egentligen bara kommit ut en del av tre, men jag ser det mer som det kommit tre delar av minst fem.
Vid Regnbågens slut, Den innersta Kretsen och Hotell Hote fungerar utmärkt att köra i den ordningen.

Det är helt klart den bästa kampanjen jag läst. Men å andra sidan så kräks jag lite av ordinär SF....

chrull

Rosen

Myrmidon
Re: Svårt att säga

Bästa jag har läst är svårare, Traveller Adventure (till Traveller) och Darkstryder (Star Wars d6) är de enda riktigt stora kampanjer jag läst, och Darkstryder var väl den coolare av dem.

Spelade Traveller Adventure för många år sedan, och som kampanj har den helt klart sina pros och cons. Man får inget hum om vad huvudhandlingen egentligen går ut på förrän på ett ganska sent stadium, och den kan lätt rinna ut i sanden om spelarna inte hakar på de sporadiska ledtrådar de får emellanåt medan de är ute och sysslar med annat. Fast när huvudplotten väl är på och RP:na har blivit aktiva i den så får man skojröj hela vägen, och har en mastig historia i ryggen.

--
Åke

Bjorn

Hero
Gränsfall, men...

Det är väl ett gränsfall om det räknas som SF men jag har personligen mycket goda minnen av "Polen-kampanjen" till Twilight 2000. (Escape from Kaliz, free city of Krakow, Pirates of the Wistula, Going home med flera.)

Även de övriga T2000 modulerna håller väldigt hög klass, även om de som utspelar sig i USA är mera ojämna i kvalitéen.

Tyvär är väl de flesta av dessa rätt så oåtkomliga idag.

/Bjorn

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
jag har för mig att jag varit inne på den här frågan innan. det verkar som att det finns ganska ont om publicerade bra (och dåliga) sf-kampanjer. war in the heavens till fading suns går säkert att göra bra, efter lite mecklanden. men mitt tips är nog att du får knåpa ihop din egen kampanj.

/tobzombie

thark

Hero
Re: Svårt att säga

Den bästa kampanj jag spelat (och den enda) är min och Dantes egen Rockerboy-trilogi, som handlade om ett rockband i Cyberpunk 2020, och deras kamp mot fascister.
Apropå CP2020 och rockerboys då, finns det inte någon CP2020-kampanjmodul som går ut på att man är livvakt åt en rockstjärna som lever dubbelliv? Inte spelat själv, men mina spelarkamrater skall ha haft kul med den.