Datorspelsintron är en underskattad konstform, och det ska jag nu bevisa. Vilket är det bästa datorspelsintrot evor? Det är en öppen fråga men jag föreslår:
Syndicate Wars
Ooooh... Rysningar.
Syndicate Wars
Ooooh... Rysningar.
Jag får hålla med. Än idag älskar jag både introt, miljöerna och spelet. Fan vet hur många gånger jag spelat igenom det.Beneath a steel sky är en av mina absoluta favoriter, diggar serietidningsstuket som fan.
amenvafan! Hur kunde jag glömma bort introt till Dawn of War!?!?! *fy på mig*Warhammer 40000: Dawn of War
Dels är det Blur som har gjort det och det är ett av de absolut snyggaste intron jag har sett. Dels så är så otroligt mycket av essensen av Warhammer 40k fångad i dessa två minuter - desperation, våld, krig, hjältemod, kraft, undsättningar, vändningar, död, blod. Allt inramat med superb musik och tydliga vinklingar om vad spelet och världen handlar om.
Inget annat intro har fått mig så trollbunden.
Men är inte våldsglorifiering PRECIS sån världen är i Warhammer 40.000 då? Det är ju i exakt rätt anda, man ska under dessa två minuter som introt visas börja tycka att våld är häftigt och glamoröst (vilket man oundvikligen gör), annars skulle de ha missat själva huvudpoängen med Warhammer 40.000Dawn of War har ett suveränt intro, som till och med kan vara äckligt i sin våldsglorifiering.