Nekromanti Bästa Drakar o Demoner??

Fire_Flame

Veteran
Tjena.. Jag står nu inför det svåra valet... Jag hade tänkt att köpa Drakar och Demoner men vet inte vilken av utgåvorna jag ska köpa.. Är den nyaste bäst lr??

Storuggla

Champion
"Jag hade tänkt att köpa Drakar och Demoner men vet inte vilken av utgåvorna jag ska köpa.. Är den nyaste bäst lr??"

Tja, alla har väl sin charm antar jag fast om vi håller oss till de som man enkelt kan få tag på så blir det Riotminds utgåvor. Av dem så tycker jag att Drakar och Demoner Reviderad är bäst. Ärligt talat så är det spelvärlden som gör att jag gillar det, men vad jag förstått är det värsta galenskaperna från DoD6 och DoD6E väck i den reviderade utgåvan. :gremsmile:

Storuggla, reviderar smörgåsar

Krille

Super Moderator
"Jag hade tänkt att köpa Drakar och Demoner men vet inte vilken av utgåvorna jag ska köpa.. Är den nyaste bäst lr??"

Av de som är lätt tillgängliga, ja.

Fast nu är jag en sån där konservativ gubbe som hävdar att alla utgåvor efter den svarta boxen bara krånglat till Drakar&Demoner i onödan. Världen i version 6 är dock så jefla helfräck att man måste skaffa den bara för det, och ska man ändå skaffa version 6 så kan man lika gärna ta den bästa: den reviderade utgåvan.

Johan K

Gammal & dryg
Oj...

Huga...
Vilken som är bäst, om detta tvistar de lärde...
Alltså, jag kan inte välja. De flesta utgåvor har påverkat mig, till & med chronopia.. :gremtongue:
Alla utgåvor har sin charm, har sina baksidor & framsidor..
Den utgåva som gav mig den stora nytänningen är faktsitk är DoD6.. Eftersom var lite nyskapande & gav mig en kick att köra igång med DoD igen !

Rising

Vila i frid
Yeah, du kan inte köpa Chronopia nu utan att samtidig börja lyssna på Spin Doctors och gå omkring i flanellskjorta och chinos. Du får tusen nittiotalspoäng om du börjar spela det spelet nu. Det går bara inte.

Nej, börja med DoD6 istället. Det är ju ändå förhållandevis nytt, och då kan du få vara med från början när det dyker upp nya kampanjer och extramoduler. Det är ju roligare än att bara nöja sig med en massa gammalt fluff, eller hur?

Om jag skulle börja nu så skulle jag köpa den reviderade utgåvan samt Jorges Bestiarium.

Glöm absolut inte Jorges; det är ändå världens ballaste monsterbok genom tiderna, det är den som gör hela spelet så häftigt till att börja med. Jag skulle inte ens överväga att börja spela DoD6 utan Jorges, så gör dig själv en tjänst och skaffa båda på en gång.

Du kommer förstå så fort du börjar bläddra iden. Du kommer garanterat att förstå.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Trudvang rockar

DoD 6.0 har den klart bästa och mysigaste spelvärlden av alla versioner. Bara den gör det värt att se bortom konstigt språk och ibland märkliga regler. Precis som Rising så skulle jag rekommendera att du inhandlar "Jorges bestarium" eller "Osthem" och bara bläddrar igenom dem. Sedan kan du själv bestämma huruvida du vill köra med Riotminds regler eller några ifrån ett rollspel som du har tidigare erfarenhet av.

Pazuzu

Warrior
Köp drakar och demoner den gröna boxen. Brukar finnas på Konsum där ballonger och papperstallrikar finns!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Köp drakar och demoner den gröna boxen. Brukar finnas på Konsum där ballonger och papperstallrikar finns! "

Vad är det för Konsum som du handlar på egentligen? :gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
<blockquote><font class="small">Citat Pazuzu och walium:</font><hr />
"Köp drakar och demoner den gröna boxen. Brukar finnas på Konsum där ballonger och papperstallrikar finns!"

Vad är det för Konsum som du handlar på egentligen?[/quote]
Den som fanns för 10-15 år sedan?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som minns att man kunde köpa DoD-äventyr i lanthandeln när han var runt 10-11 år