D&D Bästa fristående äventyr till Pathfinder 1E?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Min kompis har lovat spelleda oss i Pathfinder 1E och jag är så JÄVLA peppad. Han vill köra ett fristående äventyr (alltså inte en adventure path) och undrar om någon har bra tips på bra sådana.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Fasen vad skoj, jag älskar PF1 av någon outgrundlig anledning.
Första delen av Rise of the Runelords vill jag minnas fungerade väldigt bra fristående. Annars är väl den där We be Goblins väldigt ansedd också.

Vitulv

Fasen vad skoj, jag älskar PF1 av någon outgrundlig anledning.
Första delen av Rise of the Runelords vill jag minnas fungerade väldigt bra fristående. Annars är väl den där We be Goblins väldigt ansedd också.
We be Goblins är svinbra! Men den har jag tyvärr spellett själv, så den går tyvärr bort.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Carrion Hill hade jag nog kikat på. Inte läst men verkar kul med Lovecraft-skräck. Skriv gärna sen vad ni körde och om det blev helt awesome.

Basenanji

Postd20modernist
Kommer inte ihåg till vilken edition det här äventyret producerades för, men ”Red Hand of Doom” är sjukt bra! Ingen äventyrsstig utan ett fristående äventyr, jag gissar på 8-12 speltillfällen á 2-3h.

#extrakulmedminis

Bolongo

Herr Doktor
Kommer inte ihåg till vilken edition det här äventyret producerades för, men ”Red Hand of Doom” är sjukt bra! Ingen äventyrsstig utan ett fristående äventyr, jag gissar på 8-12 speltillfällen á 2-3h.

#extrakulmedminis
Det är till D&D 3e. Det kan ta mycket längre tid än så, och redan din egen bedömning tänjer rätt hårt på vad ett "fristående äventyr" är. ;)

Bolongo

Herr Doktor
Det klassiska starter-äventyret till PF1, om ni börjar på level 1, är Hollow's Last Hope. Det har delvis fristående fortsättningar i Crown of the Kobold King och Revenge of the Kobold King, om ni vill spela vidare.
Den främsta kritiken mot dessa äventyr är att byn som det är meningen att man skall skydda/rädda inte är särskilt sympatisk. Spelarna kan mycket väl tycka att de här NPCerna har vi ingen lust att hjälpa...

Vitulv

#extrakulmedminis
Jag tror vi i första hand siktar på att starta på level 1, så det passar inte riktigt. Men tack ändå för tipset.

Bolongo

Herr Doktor
Nu är ju PF1 egentligen D&D 3.75, så att byta äventyr mellan dem är inte jättesvårt. :)

Men då skulle man i det här fallet ta något skrivet för level 1 ändå, såsom Sunless Citadel (ursprungliga utgåvan).