Übereil said:
Jag ska skaffa eget internet, eftersom det inte ingår i lägenheten jag ska bo i över sommaren (och leva utan internet skulle inte vara nåt vidare, även om det bara är två och en halv månad). Grejen är att iom att det bara är över sommaren jag bor där - jag kommer flytta någon annanstans redan i Augusti. Och, om jag inte har helt fel, så går bara vissa internet i vissa lägenheter. Eller nåt sånt.
Så jag har två frågor: Vilken är bästa leverantören? Och vilken form av avtal passar min situation bäst?
(Vill ni förklara hur det där med internet i kombination med att flytta funkar så får ni gärna göra det också.)
Übereil
Jag skulle säga Telia, om du inte är rädd för priset, eller Bredbandsbolaget. Om du är okej med Telia, ring kundtjänsten, säg att du ska bo på ett ställe i ett par månader för att sedan flytta. Du kommer få ingå i en bindningstid, men kan få grattis flytt på abonnemanget vilket sänker priset. Men det ska du inte göra, om du inte vill ha en bindningstid, för då blir det dyrt.
BB säger jag endast för att min erfarenhet säger mig att den överväldigande majoriteten älskar, och jag menar verkligen älskar Bredbandsbolaget. Dom är skitbra på att göra kunderna nöjda.
Jag vet inte priserna för ett internet utan bindningstid för BB, dock hos Telia så kan det gå upp till ca 2000 kr, beroende på vad det är för abonnemang. Om du vet vart du ska bo till hösten så är det bra om du kollar upp vilka operatörer du kan ha där, för att sedan bestämma vilken operatör du ska ha i sommar. Det blir dyrt att ha ett fast internet om du bara ska ha det ett par månader, iaf dyrare än att skaffa ett mobilt BB.
Så, mitt egentliga tips är att skaffa dig ett mob BB. Dock har jag ingen koll på dom överhudtaget.