Nekromanti Bästa kontantkortet till en surfplatta?

Caligo

Swashbuckler
Jag gillar telenor för 150 kr. "Fri" tror jag det heter. Man har 200 mb och sedan betalar man 8 kr per dag. Det är obegränsad mängd per dag och det gillar jag. Blir då max 320 kr per månad fast mindre om man inte surfar nån dag.

Brynolf

Dum fan
Beror ju på hur många giggisar du behöver. Caligos förslag låter väl vettigt om du vill ha obegränsat med sådana.

Arfert

Facit
Obegränsad surf (eller en jävla massa surf) är nog det man vill ha; Det kan ju bli en del film och bilder på en surfplatta, plus kolla rätt tunga jobbdokument.

CapnZapp

Myrmidon
Med dagens prisstruktur är det överlägset bäst att ha wifi (och fast lina) hemma och på jobb och bara använda 3/4G-nätverket när man reser däremellan och någon enstaka gång sitter på café som inte erbjuder internet.

Clercon

Veteran
Om du redan har ett 3G abonemang till en telefon så har de flesta operatörer en tjänst de kallar tvillingkort eller extra SIM eller något liknande. Det betyder att du kan bestäla ett extra simkort till din surfplatta för en låg månadskostnad som är kopplat till ditt ursprungliga SIM-kort. Du får alltså två simkort till samma abonemang.
Arfert said:
Jag har några betalningsanmärkningar sedan min ekonomi kraschade (i samband med stroken). Då får man inga abonnemang, utan är hänvisad till betalkort. Tuff skit.
Clercon said:
Ok, beklagar. Att bli sjuk i Sverige är inte en dans på rosor. har lyckligtvis ingen egen erfarenhet av det själv men har vänner som drabbats. Och det är inte lätt.

Troberg

Sinister eater
Börja med att kolla vad ett extra kort till ditt mobilabonnemang kostar. Jag har ett Telenorabonnemang till luren med obegränsad datatrafik (dock bara testat till 1,2 TB på en månad än så länge), och ett extra kort som bara har stöd för datatrafik, på samma villkor, skulle kosta 29 kr i månaden.
Arfert said:
Jag har inget mobilabonnemang. Bara kontantkort. Det får man inte om man har betalningsanmärkning. Se ovan.
Troberg said:
Sorry, skummade tråden lite fort, den marockanska solen gjorde läsplattan svårläst.

Hoppas någon annan kan ha nytta av rådet, och glöm inte att betalningsanmärkningar inte varar för alltid.