Nekromanti Bästa koventrollspel

Bassejr

Hero
Hej!
Vill be om ursäkt att jag startade forumets mest deprimerande tråd. Vill väga upp det hela med en mer positiv tråd.

Så, det jag läste i den deprimerande tråden var att många beskrev dåliga händelser från konvent rollspel. Är alla konvent rollspel då dåliga? Vilka är era absolut roligaste konvent rollspels upplevelser?

RasmusL

Champion
Bassejr said:
Hej!
Vill be om ursäkt att jag startade forumets mest deprimerande tråd. Vill väga upp det hela med en mer positiv tråd.

Så, det jag läste i den deprimerande tråden var att många beskrev dåliga händelser från konvent rollspel. Är alla konvent rollspel då dåliga? Vilka är era absolut roligaste konvent rollspels upplevelser?
Svart av Kval, Vit av Lust på NärCon2012 är med i tätstriden för mig. Genetiskt skapade vampyrer under ett framtida krig mellan Nordkorea och Sydkorea där Kim Il-Sung återuppstått från de döda för att ställa saker till rätta i världen.
Drama, kärlek, spioner, hemliga möten på offentliga platser och ett par riktigt sjuka kval.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jim Morrison

När vi var lite yngre och inte åkte runt på konvent själva så hade en i gruppen en storebrorsa som åkte runt på konvent och tog med sig massa äventyr hem.

En gång satt vi i hans lägenhet i Gamlestan och spelade ett KULT-äventyr som handlade om bland annat Jim Morrison... Faktum är att jag inte exakt minns storyn, tror det började med att karaktärerna blev utvalda på nåt sätt, ett märke i pannan, och senare hamnade vi vid Jim Morrisons grav i Paris, vi hade levt i evigheter (kan vi ha varit apostlarna?), och i slutet skulle vi välja mellan att skjuta nån kardinal eller nån annan.

Gåshud igenom i stort sett hela äventyret, fullständig immersion från början till slut, och ett moraliskt val i slutet, kan det bli bättre?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Dåligt spel på konvent?

Jepp. Det kan bli rejält dåligt spel på konvent.

Många av mina sämre erfarenhter av spel kommer från konvent.

Å andra sidan så kommer också många av de riktigt bra erfarenhterna från konvent.

Det är en konsekvens av att man kastar sig in i spel utan skyddsnät och spelar med främlingar som har helt andra spelprinciper med sig än de som hemmagruppen kör med.

-

Men för att iaf beröra ämnet. Jag spelade MVGU med några lediga Jeep-arrangörer för några år sen på GothCon. De killarna kunde verkligen konsten att göra ett spel underhållande även om det inte var "deras spelstil".

Deras fruktansvärda elakhet mot varandra in game, och hur bra berättelsen blev, är en av komponenterna i det som skulle komma att bli "Spela djärvt!" senare.