Nekromanti Bästa magasinet att "prempa" på?

Max Raven

T12-kultist
Överväger att börja prenumerera på någon tidning - både i jobbavseende och för att jag vill hålla mig au jour med forskning etc. Jag är alltså mest intresserad av teknologi och forskning.

Jag har vid tidigare tillfälle prenumererat på Illustrerad Vetenskap, igår köpte jag Populär Vetenskap som verkar intressant.

Har folk några rekommendationer på bra magasin? Gäller givetvis även den elektroniska formen - har tragiskt dålig koll på vad som finns i den sfären.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Max Raven said:
Jag har vid tidigare tillfälle prenumererat på Illustrerad Vetenskap, igår köpte jag Populär Vetenskap som verkar intressant.
Den skulle jag prenna på om jag hittaade ett sätt att göra det. Just nu prenumererar jag på Illustrerad Vetenskap, men mina erfarenheter säger mig att Populär Vetenskap är mer rollspelsvänlig. Den är min favvo-Null State-tidning!

Max Raven

T12-kultist
krank said:
Max Raven said:
Den skulle jag prenna på om jag hittaade ett sätt att göra det. Just nu prenumererar jag på Illustrerad Vetenskap, men mina erfarenheter säger mig att Populär Vetenskap är mer rollspelsvänlig. Den är min favvo-Null State-tidning!
Här trodde jag att jag kunde hitta nåt, men där gick jag bet!

Eller ja, jag upptäckte att en halvsidesannons i PV gick på typ 11500*, men inte ett jota om prenumerationer. Det kanske går om man ringer deras kundtjänst?

tull

Hero
Personligen har jag två favoritmagasin. The economist och svensk damtidning, magasinen är så kända och väl ansedda inom sitt fack att jag inte behöver beskriva dem närmre. Neo (liberal), Axess (samhälle&kultur) och Fokus (samhälle, ekonomi, kultur) är annars tidningar jag uppskattar. Vetenskapsmagasin följer jag främst rhetorica scandinavia men också språktidningen. Tidningarna är givna rekommendationer men ingen av dem tar upp dina intressen.

Här i Uppsala umgås jag främst med sådana där teknofiler och de magasin de främst läser är:

Forskning & Framsteg
Ny teknik
Scientific american
The engineer

Googla dessa tidningar. Kanske kan det vara något.

kefka

Hero
Max Raven said:
Har folk några rekommendationer på bra magasin? Gäller givetvis även den elektroniska formen - har tragiskt dålig koll på vad som finns i den sfären.
Science eller Nature om du verkligen är intresserad av forskning. De ger bägge en bra bild av vilka ämmen som är "heta" inom forskningsvärlden. För mer allmänna magasin är Scientfic American bra, jag gillar den. Om du läser tyska sà finns Der Spiegel Wissen.