Nekromanti Bästa mobilspelet just nu?

Viktorious

Veteran
Vad spelar ni i era telefoner nuförtiden? Själv så har jag snöat in mig på ordspel, som ruzzle och Anagram. Det sistnämnda är lite snabbare och skönare enligt mig. Men låt höra, vad spelar ni?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag spelar i princip bara 2048 just nu, och det gäller på mobilen också. Det är HTML5 och javascript, så det funkar utmärkt i Chrome på min androidmobil.

Snackar vi "riktiga" apps så är det typ Quizkampen, Wordfeud och så har jag kärat ner mig i Dots.
JohanKarlsson said:
Damn you sir!
2048 hypnotiserade mig, men jag fick bara ihop en 512-bricka innan jag fick ont huvet.
Caligo said:
Hmmm. kul spel! Vad är bra resultat? Fick 11292 poäng efter ett par rundor när man börjar fatta grejen.
krank said:
Mitt nuvarande rekord är att ha nått 2048 och kunnat fortsätta en liten stund. Mitt rekord ligger kring... 30k kanske?
Caligo said:
Klarade 2048 nivån och fick 22944 poäng. Det blir lite för enahanda när man fattar hur man klarar spelet. Eller?
krank said:
Mja, det finns ju alltid nya strategier att upptäcka när man får mindre utrymme och ska försöka ta sig upp till 4096...
JohanKarlsson said:
Yay, klarade 2048. Kan man få till en 4096?

Caligo

Swashbuckler
Jag har fastnat för Clash of Clans... helt ok strategispel. En bra mix mellan basbyggande, tower defence och rts. Är nog mest likt Warcraft antar jag fast jag gillar nog CoC bättre (har knappt spelat Warcraft och gillar inte den sortens rts). Kanske inte att jämföra med "riktiga" strategispel men ändå en del finesser.

Anchorman

Swashbuckler
Just nu spelar jag "Angry birds Go". Helt ok tidsfördriv, vilket är det jag söker i mobilspel.

Troberg

Sinister eater
Radiant Defense. I särklass bästa tower defense-spelet.

(Jag har tre stjärnor på alla banor, även de sista som är toksvåra! Se det som en utmaning...)