Nekromanti Bästa OSR-tipsen på Lulu?

Basenanji

Postd20modernist
Äh, jag är en klåpare. När jag går in på Lulu och letar hittar jag typ bara Basic Fantasy.

Ge mig era bästa tips på bra OSR-material på Lulu och få karma!

Basenanji

Postd20modernist
Du är uppenbarligen ingen klåpare Zoth-Ya! Tack! Om det händer något bra i morgon eller så, vet du varför! :)

kloptok

Pensionerad astrolog
Zoth-Yas länk är standardreferensen i den här frågan. Tänkte att jag ändå kan berätta vilka som är mina personliga favoriter (alla med på listan). Då får det nog bli ASE, Yoon-Suin, Whitehack och Deep Carbon Observatory. Towers of Krshal är också en kul liten (billig) grej som kan få bli en bubblare.

kloptok

Pensionerad astrolog
Annars är ju nya heta grejen här i trakterna Blood and Bronze, någon sorts mesopotamisk semi-OSR!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
kloptok;n131720 said:
Annars är ju nya heta grejen här i trakterna Blood and Bronze, någon sorts mesopotamisk semi-OSR!
Och jag recenserar B&B i nya GrottZine, som släpptes idag!

kloptok

Pensionerad astrolog
Basenanji;n131750 said:
Tack Kloptok, B&B inköpt!
Jag med! Plus Fire on the Velvet Horizon. Oläslig layout men verkar som att innehållet är fett.

Jocke

Man med skägg
Såklart rekommenderar jag Whitehack och Anomalous Subsurface Enviroment, som vanligt. B&B är jag lite för involverad i för att inte verka partisk... Men köp det ändå!

Botulf

Hero
Retro Phaze - OSR går gammaldags jrpg

Full Metal Platemail - OD&D retroklon, inte något helt nytt, men är riktigt billig och mer rättrogen än säg S&W om man tycker det är viktigt.

Companion Expansion - Bra supplement till B/X, BECMI etc om man vill ha AD&D grejer i classic D&D.

Botulf

Hero
DeBracy;n133737 said:
Pdf:en finns tydligen gratis på DriveThruRPG[/URL] om nån vill kolla ifall det är nåt. Nu ska jag googla på Retro Phaze!
Jupp. Alla tre finns som gratis pdf.