Nekromanti Bästa phylacteryn

God45

#PrayersForBahakan
Visst, att kunna återfödas till fruktansvärt icke-liv från sin själsten när man blir besegrad är mäktigt. Men hur blir man ordentligt oförstörbar som ett lich? Med en phylactery som får äventyrarna att gråta! Så den här tråden handlar om att designa den bästa phylacteryn eller sättet att göma/skydda den på.

Min vanliga klassiker är att göra den otrevligaste golemen jag kan skapa till min phylactery och sedan gömma honom i ett demiplane i ett demiplane från the elemental plane of fire.

Men en annan jag har funderat på är att göra ett annant lich till min phylactery. Det skapar också en allians som är säker fast båda parterna är fruktansvärda monster.

Mer obskyrt, konstigt och regelböjande. Man skulle kunna göra ett språk till sin phylactery. Så länge någon talar alviska kommer jag fortfarande existera!

Vad har ni för idéer?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Man kan ju också försöka skapa ett så pass vackert konstföremål att man kan vara säker på att det kommer att vördas oavsett om det står på ett museum eller stjäls av marodörer. Det bör därför inte innehålla något faktiskt användbart material eller några lösa delar (ädelstenar) som kan bändas loss.

Kan så klart appliceras på annat än konst också. Kanske förfalska en helig relik och smyga in i ett tempel. Det lär vara rätt säkert så länge inte prästerna kan genomskåda det.

Någon form av land- eller minnesmärke. Runstenar står ju upp än idag.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster;n84414 said:
Man kan ju också försöka skapa ett så pass vackert konstföremål att man kan vara säker på att det kommer att vördas oavsett om det står på ett museum eller stjäls av marodörer. Det bör därför inte innehålla något faktiskt användbart material eller några lösa delar (ädelstenar) som kan bändas loss.

Kan så klart appliceras på annat än konst också. Kanske förfalska en helig relik och smyga in i ett tempel. Det lär vara rätt säkert så länge inte prästerna kan genomskåda det.
Jag älskar de här två! Speciellt om man gör så att en av den goda kyrkan som skickar folk för att stoppa ens heliga reliker är ens phylactery.

Cybot

Mest spelbar
Den ser ut som en sten. Den ligger i en ogästvänlig ökendal full av i princip identiska värdelösa stenar. Den har en mythic non-detection spell på sig.

Oden

Veteran
Naturligtvis är det ett folkslag som är Phylacteryn som även får ut något gott av det. Alltid skoj när de goda hjältarna krävs utföra folkmord för att stoppa lichen, speciellt om lichen är fördelaktig för folkslaget.

obak

Hero
En sattelit i omloppsbana
En vaggvisa
Ett bergsmassiv
Ett objekt av miljoner likadana massproducerade objekt
Ett magiskt moln som svävar på himlen bland alla andra moln

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Oden;n84620 said:
. Alltid skoj när de goda hjältarna krävs utföra folkmord för att stoppa lichen, speciellt om lichen är fördelaktig för folkslaget.
Speciellt om folkslaget är fördelaktigt för sammhället eller miljön de lever i, och genuint snälla och trevliga med RPs mått mätt =)

.113

Swashbuckler
Om man liks ska vara sådär regeltjollrig och göra saker som inte borde räknas kan man väl lika gärna göra en gud till sin phylactery. Eller en buddist som reinkarnerar..

God45

#PrayersForBahakan
.113;n84678 said:
Om man liks ska vara sådär regeltjollrig och göra saker som inte borde räknas kan man väl lika gärna göra en gud till sin phylactery. Eller en buddist som reinkarnerar..
Buddisten och guden kommer inte fungera.

Buddisten eftersom då är du fucked om du blir geekad när han är mellan reinkarnationer och är det en gud är du bara fucked. Varför? Eftersom hela poängen är att hålla din själ ute ur efterlivet och alla skiten som kommer träffa dig när du anländer där.

Oh, you poor dumb elf. Don't you get it? Be a vampire, or a ghost, or an immortal with a paint-by-numbers portrait in the rec room. Hell, even a brain-in-a-jar, in a pinch. Anything to avoid the Big Fire Below. So what this tells me is you're channeling the "raw unlimited energies" of two chumps who didn't have the balls to stay in the game!

En stor diamant.
Diamanter är jättesvåra att ha sönder.
Skulle olyckan vara framme och jag måste återkonstrueras vid phylakterien så är det stor sannolikhet att jag är hemma hos någon med mycket pengar, makt och andra resurser, vilka jag förmodligen kan ta över eftersom jag också är en episkt mäktig magiker.