Nekromanti Bästa rasen?

Elrond

Veteran
Tänkte bara få höra några åsikter om vilken som är den <I>bästa</I> rasen genom tiderna. Det kan själklart vara i vilket rollspel som helst. Personligen måste jag välja halvlängdsmännen i D&D. Äta och sova.
[color:green]
/Elrond
</font>

Johan K

Gammal & dryg
Själv så föredrar jag dvärgen. Den är strak fysiskt och tål en hel del.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Krille

Super Moderator
Halvfolk, iynisin eller misslor

Halvfolk från Västmark, mest på grund av deras annorlunda utseende, individualitet och ofta tragiska öden.

Iynisin från Skymningshem, på grund av deras inre konflikt mellan natur och intellekt och på grund av deras tro. Sen har de spetsiga öron också... /images/icons/wink.gif

Misslor från Eon och Trollvinter, på grund av deras totalt egna logik och tankesätt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Emil

Hero
Svartnisse? :) njäe, kanske inte...

Visst var Svartnissarna ifrån DoD: Svartfolk riktiga höjdare. Kostade 0 att spela och hade minus på allt! ALLT! Man borde ha fått extra BP om man spelade dem... /images/icons/laugh.gif

Nä, nu ska vi inte vara fåniga. Gillar alver, vet inte varför, annars så är det ju vanliga människor som ju är bra på allt och är möjliga att spela oavsett rollpersonens sysselsättning. Detta medan alla andra raser ofta är väldig nischiga.

/Emil

Vindhand

Myrmidon
Triad

En triad är tre bläckfiskliknande parasiter med ett kollektivt medvetande. De besätter människor genom att borra sig in till ryggmärgen och ta över kroppen. Under tiden han är besatt är människan vid medvetande men helt maktlös och blir sannolikt galen efter ett tag.
Dessa små gulliga krabater finns i "Efter Ragnarök" som är en modul till Gamla Mutant och Mutant 2.
Jag vet inte hur lämpade de är som spelarpersoner men de har en viss potential. Som skurk är den underbar, den kan komma tillbaka om och om igen eftersom den kan återbilda en förlorad tredjedel.

hatten

Swashbuckler
Re: Triad

*hmm* jag tror frågan var vilken den bästa spelar rasen var ?
och förövrigt så håller jag med dig om att Triad är en utmärkt spelledar skunk...

kefka

Hero
Dvärgen

Själv föredrar jag också dvärgen. Men inte pågrund av fysik eller styrka. Utan därför att de står men bägge fötterna på jorden. De är lojala mot sina vänner, oförsonliga mot sina fiender,håller sitt ord och gör sin plikt. Helt rätt inställning alltså.

Per

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Människor

Har inga direkta plus eller minus. Allsidiga - kan var lika onda som goda. Kan ha lojaliteter åt alla håll. Går att använda i Nästan alla spelsystem. (visst finns det undantag)

Med andra ord är de oerhört formbara.... *ler brett*

Som SL avskyr jag när spelare envisas att hålla på det det står i regelboken om en ras, hur mycket man än påpekar för vederbörande att detta kommer bli dennes död.... *suckar uppgivet*

Lady Silver Wolf

Riddaren

Swashbuckler
Re: Människor

Precis...

Människan är den klart allsidigaste rasen. Kan istort välja vilket yrke som helst, vara hur god eller ond som helst.

Andra raser har begränsningar, ofta sådana som inskränker hur den skall handla om den rollspelas seriöst.

Riddaren

Erik_UBBT

Veteran

Det där med kollektivt medvetande fick mig att tänka på Bilars (eller hur det nu stavas, det var ett par år sedan) i Galaxy Guide 4 till Star Wars. Ett gäng björnar som fick bättre attribut ju fler de var i gruppen. Ett sådant gäng jobbade enligt boken i Cloud City.
De var söta vill jag minnas, undrar hur de hade fungerat som rollperson(er). Ganska dåligt förmodligen...

Johan K

Gammal & dryg
Re: Dvärgen

Ännu några bra egenskaper för en god dvärg. Sen att de är envisa som F** är en annan kul sak. Det kan driva en helr spealrgrupp till vansinne.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

LeJonklev

Swordsman

Inte så dåligt nej. Nog för att det är svårt att spela dem men när det gäller värden är de ganska grymma. Om en spelare nu är tillräckligt många kan han/hon själv styra ett större rymdskepp(de kräver ofta en väldigt stor besättning) och färdigheterna som man använder till det blir skyhöga.
Jag skulle nog vilja hålla på Bilarna faktiskt, men Dimalver från DoD Chronopia är också väldigt grymma.

LL