Nekromanti Bästa rollspelsprodukt...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
...som aldrig blev publicerad!

Men anledning av en diskussion på Skräckforumet. Vilken är den bästa/mest lovande/intressantaste rollspelsprodukten som av någon anledning aldrig blev publicerad?

/tobias

Krille

Super Moderator
Earth Alliance Sourcebook

Earth Alliance Sourcebook väntade jag länge på. Sen gick Chameleon Eclectic och Wireframe Productions skilda vägar, och strax därefter gick Chameleon Eclectic i konkurs, medan WFP tappade licensen till Babylon 5.

Storuggla

Champion
Teenagers From Outer Space, Hentai Edition

Va? Ni begrep att jag narrades med er? Vafaaan... nåja, då får jag väl vara tråkigt seriös och säga... hm... Hero Wars 2nd Edition (de gör ett helt annat lir längre bak i stället vad jag förstått).

Storuggla, ge går ju tokfort juh!

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Teenagers From Outer Space, Hentai Edition

Och jag som hade för mig att det var Rising som fantiserade om hentai-rollspelet... :gremblush:

/Dimfrost

Anders

Hero
Mina favoriter bland icke-utgivna rollspelsprodukter är Partisan (gissar att jag inte är ensam om det) och Stenfolk (som var med bland det man kunde rösta på i någon Sinkadusenkät). Sen tycker jag att det kunde vara kul att se Paranoia om det kan väckas från de döda. Jag kommer dock att tjuvläsa i det innan jag lägger upp några stålar.

Arcana

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Exile. Sci-Fi spelf från White Wolf-grabbarna. De släppte en beta gratis på nätet och det var den coolaste rollspelsbok jag någonsin sett... eller iaf den som hade varit coolast om den någonsin blivit klar. Synd synd synd.

Klon

Hero
Dune... hade då jag hört talas om det precis läst klart boken. Arrakis-ökenplaneten, dvs den mest berömda av dem.

Det hade varit så fruktansvärt kul att spela, åtminstone tror jag det. mina förväntningar och förhoppningar var i vart fall stora

Troberg

Sinister eater
Jo, det är en intressant värld, men jag misstänker att den ställer väldigt höga krav på både spelledare och spelare för att funka bra. Men det skulle vara kul att testa!

Krille

Super Moderator
"Dune... hade då jag hört talas om det precis läst klart boken. Arrakis-ökenplaneten, dvs den mest berömda av dem."

Fast den gavs ju faktiskt ut en liten kort stund av WotC, när de övertog licensen från Last Unicorn. Men sen tog licensen slut, och de få ex som gavs ut är nu värda hur mycket som helst på ebay.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
stenfolk!

Stenfolk var DoD:s samlingsnamn på ett gäng humanoida varelser, som hade nära samhörighet med jorden. Bland annat dvärgar, jättar och cykloper.
Om det nu var det du undrade över?

/tobias

Staffan

Myrmidon
Om jag förstått händelseförloppet rätt så var det ungefär så här:
1. LUG skaffar en licens för att göra rollspel av Dune.
2. LUG har lite problem med att Herberts dödsbo ska godkänna allt - de är tydligen rätt petiga.
3. LUG hamnar på obestånd och har inte råd att trycka upp det färdiga Dune-rollspelet.
4. WOTC köper upp LUG.
5. WOTC ger ut en begränsad upplaga av Dune och säger att de ska ge ut en d20-upplaga snart.
6. Dune-licensen går ut.
7. Eftersom Herberts efterlevande vill ha hutlöst mycket pengar för att förnya licensen (antagligen p g a miniserien på Sci-Fi), och med tanke på hur mycket problem LUG hade med deras godkännande, så bestämmer sig WOTC för att skita i det där med Dune.

Snurgla

Veteran
Äventyrsspel gjorde i Sinkadus en lista på olika idéer som de kunde göra grejer av. Tre av dem är speciellt värda att nämna:

DoD Ensamma Vargen. Jag hoppades så mycket på att den skulle göras. Nu: EV/Lone Wolf är rariteter och mycket eftersökta, och det senaste är att Mongoose (tror jag) skall göra d20 av det. Vilket borde funka bra, eftersom Magnamund ursprungligen var Joe Devers egna AD&D-värld.

Garanor - silveralvernas ö. Detta hade varit ett mycket speciellt supplement. Nu: Det har kommit en serie d20 om luft-äventyr, där en del handlar om vingalvernas flygande stad.

Till sist: My Little Pony, the roleplaying game. De menade detta som aprilskämt, men jag tror så här långt senare att det hade varit ett oerhört intressant experiment, och ett rätt speciellt rollspel. Hata mig inte. =)

Krille

Super Moderator
"Till sist: My Little Pony, the roleplaying game. De menade detta som aprilskämt, men jag tror så här långt senare att det hade varit ett oerhört intressant experiment, och ett rätt speciellt rollspel."

Det gjordes, men inte av Äventyrsspel. Som svar på ovan nämnda aprilskämt så skapade några glada amatörer My Little Pony RPG, och det var omkring två sidor långt.

Troberg

Sinister eater
1. LUG skaffar en licens för att göra rollspel av Dune.
2. LUG har lite problem med att Herberts dödsbo ska godkänna allt - de är tydligen rätt petiga.
3. LUG hamnar på obestånd och har inte råd att trycka upp det färdiga Dune-rollspelet.
4. WOTC köper upp LUG.
5. WOTC ger ut en begränsad upplaga av Dune och säger att de ska ge ut en d20-upplaga snart.
6. Dune-licensen går ut.
7. Eftersom Herberts efterlevande vill ha hutlöst mycket pengar för att förnya licensen (antagligen p g a miniserien på Sci-Fi), och med tanke på hur mycket problem LUG hade med deras godkännande, så bestämmer sig WOTC för att skita i det där med Dune.
8. Hans son har tillsammans med en annan författare börjat skriva ett par bokserier till i Dune-universat.